سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز؛

آغاز رقابت 791 نفر در هجدهمین المپیاد دانشجویی/ اعلام نتیجه نیمه اول مرداد

791 نفر در هجدهمین المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه تربیت مدرس به رقابت پرداختند و نتایج نیز نیمه اول مرداد اعلام می شود.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: آزمون مرحله نهایی هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور امروز 13 تیر ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، 234 نفر از المپیاد متمرکز و از طریق کارشناسی ارشد و تعداد 557 نفر از قطب های هشت گانه در رشته های زبان و ادبیات فارسی ، الهیات و معارف اسلام، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی کشاورزی و طراحی صنعتی به رقابت می پردازند.

وی گفت: نحوه پذیرش در المپیاد متمرکز این گونه است که 15 نفر اول کارشناسی ارشد در رشته های المپیاد بدون احتساب معدل در نظر گرفته می شوند در المپیاد غیر متمرکز در هر قطب یک تیم 5 نفره در صورتیکه دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطب را دارا باشند به مرحله نهایی راه  پیدا می کنند.

 توکلی تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون از 8 صبح امروز آغاز شده و جمعه ساعت 14 به پایان می رسد، همچنین نتایج این المپیاد به جز رشته ریاضی و شیمی که در نیمه اول مرداد 92 اعلام می شود در اواسط شهریور 92 از طریق مرکز المپیاد سازمان سنجش اعلام خواهد شد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.