سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان/

شرایط لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان مهیاست

فرماندار شهرستان بانه گفت: با توجه به محاسبات انجام گرفته، پیش‌بینی می‌شود امسال تولید گندم از مزارع زیر کشت این محصول استراتژیک شهرستان بانه افزایش یابد لذا برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان ساز و کار لازم فراهم شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مسعود منصوری در جلسه خرید تضمینی گندم از کشاورزان بانه‌ای اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مناسب باران در سطح شهرستان به یقین بر خلاف چند سال گذشته امسال شاهد تولید گندم بیشتری در سطح شهرستان خواهیم بود.

فرماندار بانه خاطرنشان کرد: به همین دلیل تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان صورت گرفته و ساز و کار لازم در این زمینه فراهم شده است.

منصوری اضافه کرد: به طوری که ما امسال 5 مرکز خرید تضمینی روستایی و 2 مرکز خرید شهری در سطح شهرستان داریم تا کشاورزان بتوانند به راحتی و در اسرع وقت و بدون صرف هرگونه هزینه اضافی محصولات خود را به این مراکز تحویل دهند.

وی در ادامه به فراهم کردن ساز و کار مناسب برای خرید گندم از کشاورزان تاکید نمود و خاطرنشان کرد: در این راستا مراکز خرید گندم و متولیان امر با عاملیت بانک سپه مشخص شده‌اند که انتظار می‌رود در امر خرید گندم پاسخگوی کشاورزان باشند.

منصوری تصریح کرد: با ارائه خدمات مناسب به کشاورزان دست دلالان و واسطه‌ها از بازار خرید گندم کوتاه می‌شود و علی رغم تولید کافی داخل شهرستان دیگر نیازی به وارد کردن گندم از سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نخواهد بود.

فرماندار بانه همچنین بر کنترل و نظارت در امر مصرف گندم و قرار گرفتن آن در مسیر اصلی خود که تولید آرد است تاکید کرد و افزود: عدم پرداخت به موقع پول کشاورزان توسط مراکز خرید تضمینی و بانک‌های عامل موجب شده که کشاورز گندم خود را به دلال بفروشد.

منصوری در پایان گفت: علی‌رغم اینکه ایران در امر تولیدات کشاورزی به خودکفایی رسیده است اما برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها گندم وارد کند که این موضوع ناشی از دلال‌بازی در خرید گندم است.
برچسب ها: کردستان ، بانه ، گندم ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.