سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی ان ان گزارش داد:

کاهش امکان حل بحران مصر از طريق گفتگو

با نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی ارتش مصر ، احتمال حل بحران از طریق گفتگوهای سیاسی کاهش می یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان از قاهره گزارش داد : « با این حال به نظر می رسد نیروهای مسلح مصر همچنان بر موضع قبلی خود ایستاده اند. طی یکی دو ساعت گذشته ، مقامات نظامی مصر با رهبران مذهبی و سیاسی و رهبران گروههای جوانان گفتگو کردند. البته هنوز مشخص نیست آیا نمایندگانی از رئیس جمهور هم در این نشست حضور داشتند یا نه اما باید منتظر نتایج این نشست بود.

وی در خصوص آنکه آیا طرفین درگیری ممکن است به راهکارهایی دست یابند یا اصلا تمایلی به آشتی و مصالحه ندارند گفت : « بهترین راه مصالحه آن است که تمام طرف های درگیر به پیروزی دست یابند و هیچیک از طرفین مورد تحقیر واقع نشوند که البته چنین چیزی بعید است چون مخالفان مرسی همچنان خواهان کناره گیری وی هستند درحالیکه مرسی به هیچ وجه قصد ندارد از سمت خود کناره گیری کند.

مرسی گفته بود برای حفظ دولت آماده است جان خود را فدا کند.

سیاح در خصوص اینکه اگر ارتش مصر وارد عمل شده و دولت را برکنار کند ، طرفداران مرسی چه واکنشی نشان خواهند داد گفت : « گروههای افراطی گفتند دست به اسلحه خواهند برد اما اکثر طرفداران مرسی گفتند باید از طریق گفتگو و اجماع سیاسی مشکلات را برطرف کرد. به احتمال زیاد در میان حامیان مرسی کسانی هستند که مایلند دست به خشونت بزنند. در میان گروههای مقابل نیز همینطور و ما شب گذشته در دانشگاه قاهره شاهد چنین مسئله ای بودیم. اما کسانی که سرنوشت کشور برایشان اهمیت دارد ، امیدوارند دو جناح طرفداران و مخالفان مرسی بتوانند به یک اجماع سیاسی دست یابند.»
برچسب ها: مصر ، ارتش ، مخالفان ، مرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.