سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور كار سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی؛

شناسایی خاك‌های نادر کاربردي در صنايع هايتک

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: شناسایی خاك‌های نادر كه در صنایع تلفن همراه و ریزتراشه‌های رایانه‌ای كاربرد فراگیر و ارزش افزوده بالایی دارد، در دستور كار این سازمان قرار گرفته كه به همین دلیل دستیابی به فناوری اكتشاف و به خصوص فرآوری آنها بسیار اهمیت دارد.

بهروز برنا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ذخایر احتمالی طلا در کشور حدود هزار تن برآورد می شود اما تاکنون 340 تن ذخیره قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در کشور ترکیه با وجود ذخایر کمتر تاکنون 800 تن ذخیره شناسایی شده است و میزان بهره برداری سالانه حدود 35 تن است.

برنا اظهار داشت: سالانه 450 هزار تن حفاری در حوزه طلا در کشور ترکیه انجام می گیرد و ما نیز برای کشف میزان مطلوبی از ذخایر احتیاج به حفاری سالانه یک میلیون تن داریم.

وی افزود: اما سرعت حفاری در کشور باید بیشتر شود و هم اکنون روزانه 300 تن حفاری در حوزه طلا انجام می گیرد.

معاون سازمان زمین‌شناسی و اكتشافات‌معدنی كشور از شناسایی ۳۴۰ تن ذخایر طلای قابل استحصال در كشور خبرداد و گفت: اكتشاف معادن استراتژیكی كه كانی‌های آن در فناوریهای برتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اولویت كار سازمان زمین‌شناسی و اكتشافات‌معدنی كشور قرار دارد.

وی اظهار امیدواری كرد: تا معادن زرشوران و ساری‌گونی نیز در آینده نزدیك به چرخه تولید طلا كشور متصل شده و تولید سالانه طلا ۱۰ تن شود.

برنا گفت: عناصر همراه شونده همچون وانادیوم، سلنیوم، لیتیوم، گروه لانتانیت‌ها و بریلیوم از جمله این معادن راهبردی است.

وی اضافه كرد: شناسایی خاك‌های نادر كه در صنایع تلفن همراه و ریزتراشه‌های رایانه‌ای كاربرد فراگیر و ارزش افزوده بالایی دارد، در دستور كار این سازمان قرار گرفته كه به همین دلیل دستیابی به فناوری اكتشاف و به خصوص فرآوری آنها بسیار اهمیت دارد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، معدن ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.