سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

آموزش تخصصی خط نسخ بر پایه سبک‌شناسی و سیر تحول آن در قم برگزار می‌شود

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از برگزاری آموزش تخصصی خط نسخ بر پایه سبک‌شناسی و سیر تحول آن در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز با اشاره به آموزش تخصصی خط نسخ بر پایه سبک‌شناسی و سیر تحول آن اظهار کرد: این دوره توسط سیدرضا بنی رضی در مؤسسه تاریخ علم و فرهنگ قم با همکاری مجمع ذخایر اسلامی به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استاد بنی رضی از بهترین نسخ‌نویسان ایران است که قرآن ملی را کتابت کرده است.
رئیس مجمع ذخایر اسلامی عنوان داشت: نسخ‌نویسانی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند می‌توانند به آموزش تحلیلی خط نسخ در دوره‌های پیشرفته بپردازند.
وی یادآور شد: علاقه‌‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.mzi.ir مراجعه کرده یا با تلفن 7705666 تماس حاصل کنند.
دوره آموزش تخصصی خط نسخ بر پایه سبک‌شناسی و سیر تحول آن دوشنبه 17 تیر ساعت 18 در قم، خیابان طالقانی، کوی 23، نبش فرعی اول سمت چپ، پلاک چهار مؤسسه تاریخ علم و فرهنگ برگزار می‌شود.
سید رضا بنی رضی متولد اسفند ماه 1343 شهر شوش بوده که دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی بوده که مراحل اولیه خوشنویسی را نزد پدرش آموخته است.
او سال 59 تا 60 نزد حسن آهنگران خط نستعلیق را فرا گرفت و سپس از سال 61 تا 64 نزد سید محمد حسینی موحد خطوط نستعلیق و مقدمات نسخ و ثلث را آموخت.
از سال 65 تا 75 نیز نزد استاد غلامحسین امیرخانی نستعلیق را تکمیل کرد و از سال 66 تدریس خط نستعلیق را در انجمن تهران به عهده گرفت.
بنی رضی از سال 68 تدریس ثلث، نسخ و نستعلیق را در تهران در انجمن خوشنویسان شعبه مرکزی ادامه داد./س

برچسب ها: قم ، آموزش ، نسخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.