سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبیب‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئيس‌جمهور مصر نتوانست توقعات درباره گذرگاه رفح را برآورده کند/ مرسي توقع مردم مصر در خصوص قطع ارتباط با اسرائيل را محقق نکرد

یک نماینده مجلس گفت: بخشي از انقلاب از بين بردن ساختارهاي قبلي است و با ساختارسازي مبتني بر خواست مردم تکميل مي‌شود با اين وجود دولت مرسي در کشور مصر در حالی به روي کار آمده که نمي‌تواند خواسته‌هاي مردم را محقق کند.

زهره طبيب زاده در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وقايع روزهاي اخير مصر اظهار داشت: مشکل اساسي در کشورهاي در حال تحول اسلامي نبود ساختار منسجم است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد: در اين کشورها بايد فردي به عنوان تنظيم کننده روابط وجود داشته باشد که براساس موازين اسلامي حرکت کند.

وي ساختارسازي پس از وقوع انقلاب را سخت ارزيابي کرد و گفت: ساختارسازي‌ها بايد با خواست مردم صورت گيرد و با توجه به اينکه مردم کشور مصر درخواست ديني دارند و انقلاب اسلامي را شکل داده‌اند، مي‌خواهند کساني در راس امور قرار گيرند که به اين خواست آنها توجه داشته باشد.

طبيب زاده اضافه کرد: بخشي از انقلاب از بين بردن ساختارهاي قبلي است و با ساختارسازي مبتني بر خواست مردم تکميل مي‌شود با اين وجود دولت مرسي در کشور مصر در حالی به روي کار آمده که نمي‌تواند خواسته‌هاي مردم را محقق کند.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: دولت مرسي نشان داده که توانايي انجام حرکت‌هاي اساسي در سياست خارجي مصر را ندارد و او نتوانست توقعات را درباره گذرگاه رفح را برآورده کند، همچنين او رابطه با اسرائيل را قطع نکرد از اين رو مي‌توان نتيجه گرفت که انقلاب مصر فقط تغيير افراد بود و ساختارها هيچ تفاوتي نکرده‌ است.

طبيب زاده با اشاره به مشکلات مردم مصر اذعان داشت: مشکلات اقتصادي مردم مصر زياد است و انتظار مي‌رفت که مرسي مطالبات مردم را محقق کند ولي عملا نتوانست اين کار را انجام دهد.

وي افزود: نمي‌توان در مدت عمر يک ساله دولت برآورده شدن همه توقعات را انتظار داشت ولي دورنمايي که دولت مرسي بيان مي‌کند و مورد قضاوت قرار مي‌گيرد، نشان مي‌دهد که وي به دنبال اهداف انقلاب مصر نيست.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات ادامه داد: مرسي در سياست داخلي، خارجي و انقلابيون جهان اسلام موفق نبوده است او توقع مردم مصر را در خصوص عدم ارتباط با اسرائيل را محقق نکرد و همچنين روابط قابل قبولي با ايران براساس خواست مردم مصر شکل نداده است، اکنون اکثريت موافقان ديروز مرسي و مخالفانش نسبت به عملکرد اخوان المسلمين و وي معترض هستند.

طبيب زاده خاطر نشان کرد: تا وقتي که مرسي به دوستان انقلاب مصر توجه نکند وضع بر همين منوال است چراکه کشمکش‌ها در اين کشور ريشه‌اي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، مرسی ، طبیب زاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.