سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

لغو مجوز معادن بدون فعاليت

مجوز افرادی که قصد عملیات معدنی ندارند و اقدام به ثبت معدن می‌کنند، به افراد ذیصلاح واگذار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در یازدهمین اجلاس سالانه

هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در شیراز گفت: در نقشه برخی استان‌های کشور جایی برای ثبت معدن باقی نمانده است و قصد داریم این افراد را که قصد عملیات ندارند و معادن را معطل نگه می‌دارند از چرخه حذف کنیم.

جعفری بیان کرد: همه مجوزها از معادن اکتشاف شده حدود هفت درصد در حالیکه درخواست ثبت حدود 23 درصد اکتشافات است و این امر نشان می‌دهد که باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی تقاضای اکتشاف در پهنه‌های بزرگ را دارد و به کمک زمین‌شناسی و پهنه‌بندی باید زمینه این کار فراهم شود.

این مقام مسئول افزود : 28 هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن در کشور هستند و باید با توجه به حضور این تعداد متخصص در این سازمان نقش‌آفرینی متناسبی در بخش معدن انجام گیرد .

وی پایه‌ریزی کاهش قیمت و افزایش بهره‌وری را 2 وظیفه عمده سازمان نظام مهندسی دانست و بیان کرد: پارسال با توجه به اصلاح قانون معادن آیین‌نامه ای به دولت ارائه شد تا زمینه حضور افرادی در اکتشاف، استخراج و فرآوری معدن ایجاد شود که بتوانند در بهبود شرایط نقش جدی ایفا کنند ./س

برچسب ها: لغو ، معادن ، مجوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.