سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داداش پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم پختگي سياسي اخوان‌المسلمين عامل اصلي سقوط مرسي بود

عضو كانون دانشگاهيان گفت: اعتراضات در مصر به معناي تقابل با مجموعه‌اي از افراد بود که قدرت سياسي را در مصر به دست گرفتند، اما در يک سال گذشته نتوانستند کارايي خود را نشان دهند.

"هاشم داداش‌پور"در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تشريح شرايط سياسي مصر اظهارداشت: اخوان‌المسلمين به عنوان يک جريان اجتماعي نيرومند در بسياري از کشورهاي جهان اسلام از جمله ترکيه، سوريه، فلسطين، تونس، مصر و يمن نيز حضور قوي دارد.

وي با بيان اينكه نگاه‌ گروه‌هاي اخوان‌المسلمين در كشورهاي مختلف متفاوت است، گفت: اين گروه سياسي در نحوه حكومت‌داري پختگي لازم را در مصر نداشت و همين امر موجب بروز نارضايتي عليه دولت مرسي شد.

عضو كانون دانشگاهيان ادامه داد: اعتراضات در مصر به معناي تقابل با مجموعه‌اي از افراد بود که قدرت سياسي را در مصر به دست گرفتند، اما در يک سال  گذشته نتوانستند کارايي خود را نشان دهند.

وي با بيان اينکه دولت مرسي براي جلب رضايت مردم نياز به زمان داشت، گفت: مرسي از طريق انتخابات مشروع و مردمي عهده‌دار حکومت شد، لذا وقتي فردي وارد سيستم سياسي مي‌شود يک زمان مشخصي را براي اجراي مطالبات مردم  نياز دارد.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: در اين راستا تنوعي از جريانات و احزاب و شخصيت‌هاي مختلف از جمله ليبرالها، ملي‌گراها و سکولارها که حامي حسني مبارک رئيس جمهور سابق مصر بودند، همواره در صدد بودند تا در تقابل با دولت مرسي يک بلوک‌بندي قدرت را با جريان اسلام‌گرايي، ليبرالي و ملي‌گرايي به وجود آورند.

عضو كانون دانشگاهيان خاطر نشان كرد: به طور حتم جريان‌هاي مخالف در مصر با حمايت‌هاي آمريکا‌ و رژيم صهيونيستي تلاش مي‎کنند تا حاكميت اسلامي را در اين كشور از بين ببرند و اين امر تاثيرات زيادي را در منطقه خاورميانه خواهد داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، مسلمین ، مرسی ، تقابل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.