سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

صعود موفقیت آمیز تیم کوهنوردی بانوان آمل به مرتفع ترین قله کشور ترکیه

دبیر هیات کوهنوری و صعودهای ورزشی شهرستان آمل گفت:تیم منتخب کوهنوردان زنان آمل در ادامه برنامه های برون مرزی به یکی از مرتفع ترین قله کشور ترکیه صعود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را نیز در این کشور به اهتزار درآوردند.

مهین خضرایی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود:در این صعود برون مرزی 13 نفر از بانوان عضو گروه کوهنوردی شیدا آمل موفق به صعود قله 4هزار متری ارجیس ترکیه شدند.

وی ادامه داد:صعود گروه کوهنوردی شیدا آمل برای دسترسی به قله حدود 8 ساعت به طول انجامید.

دبیرهیات کوهنوری وصعودهای ورزشی آمل ادامه داد:کوهنوردان آملی پس ازصعود به ارتفاعات ارجیس ترکیه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را برفراز این قله به اهتزاز درآورند.

خضرایی با بیان اینکه صعود به قله اجیس ترکیه سومین برنامه برون مرزی گروه کوهنوردی بانوان آملی در دو سال گذشته بوده است،تصریح کرد:این گروه پیش از این نیز به آرارات ترکیه و آراگاس ارمنستان صعود کرده بودند.

وی ادامه داد: صعود به قله ارجیس ترکیه یکی از سخت ترین ونیز فنی ترین صعودهای بانوان کوهنورد آمل در سالهای اخیر بوده است.

دبیرهیات کوهنوری وصعودهای ورزشی آمل با بیان اینکه صعودهای خارج از استان به قله های مرتفع کشور در برنامه هیات کوهنوری وصعودهای ورزشی شهرستان آمل به صورت ماهانه پیش بینی شده است، از صعود به دیگر قله مرتفع کشور ترکیه در شهریور ماه با گروه دوم کوهنوردی آمل خبر داد.

بیش از520 کوهنورد زن و مرد آملی در 37 گروه کوهنوردی این شهرستان درهیات کوهنوری وصعودهای ورزشی آمل دارای کارت بیمه ورزشی هستند./س

برچسب ها: صعود ، کوهنورد ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.