سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

یکهزار و 800 تن کلزا از مزارع شهرستان کرمانشاه برداشت می شود

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت کلزا در این شهرستان گفت: برداشت کلزا در مناطق مختلف شهرستان چند روزی است که شروع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهريار قاسمي گفت : پیش‌بینی مي شود 1800 تن کلزا از مزارع شهرستان کرمانشاه طی سال زراعی جاری برداشت شود كه نسبت به سال گذشته 18درصد افزایش تولید محصول کلزا را شاهد هستیم.

وی افزود: امسال در شهرستان کرمانشاه بیش از 700 هکتار به کاشت این محصول اختصاص یافته و زارعان ما از هر هکتار حدود 2 و نیم تن محصول کلزا برداشت می‌کنند .

قاسمي با اشاره به مزایای کاشت این محصول در شهرستان کرمانشاه ادامه داد: کاشت محصول کلزا به دلیل اینکه یکی از کشت‌های کم‌ آب‌بر است و برداشت آن زمانی است که نیاز شدید دیگر محصولات کشاورزی به آب کشاورزی شروع می‌شود، مورد توجه آحاد کشاورزان و کارشناسان کشاورزی در این شهرستان قرار گرفته است.

وی یکی از عمده موارد مصرف این محصول را در کارخانجات روغن‌کشی عنوان کردو گفت:‌ از آن جایی که هر دانه کلزا 45 درصد روغن دارد حدود نیمی از وزن هر دانه کلزا می‌تواند در کارخانجات روغن‌کشی به روغن خوراکی تبدیل شود و از نظر اقتصادی نیز برای کشاورزان و صاحبان کارخانجات روغن‌کشی مورد توجه است.

قاسمي با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل توجه به کاشت محصول کلزا افزایش 25 درصد تولید کشت جایگزین است، ادامه داد:با توجه به اینکه ریشه کلزا تا 40 سانتیمتری زمین فرو می‌رود عملاً موجب شخم‌زنی زمین می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که کشت جایگزین به میزان 25 درصد افزایش تولید داشته باشد.

وی در پایان گفت: تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول صددرصد مکانیزه است و برای برداشت کلزا در این شهرستان بیش از 12 دستگاه کمباین در نظر گرفته شده است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، کلزا ، مزارع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.