سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار احمدي مقدم در راستاي طرح امنيت اخلاقي مطرح کرد؛

به جاي برخورد سلبي فرهنگ سازي را نهادينه كنيم

فرمانده نيروي انتظامي ناجا گفت: تلاش بر اين است كه با تقويت اقدامات فرهنگي دستگاهها و اخذ تعهد، رفتارها را اصلاح و به جاي برخورد سلبي امر پيشگيري و فرهنگ سازي را نهادينه كنيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار دكتر اسماعيل احمدي مقدم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه مهمترين اولويت نيروي انتظامي را در درجه اول برخورد با جرايم خشن و نا امني هاي اجتماعي دانست و افزود: هر استان اقتضا و شرايط خاص خود را دارد بنابراين فرماندهان انتظامي در استان ها با اختيارات لازم در راستاي مطالبات امنيتي مردم، تدابير خاصي را اتخاذ و به مرحله اجرا در مي آورند. 

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص ميزان تصادفات رانندگي در استان همدان گفت: در حوزه تصادفات با تلاش و اهتمام صورت گرفته از سوي پليس راهنمايي و رانندگي استان، شاهد كاهش 8 درصدي تصادفات و سوانح رانندگي در 3 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل هستيم. 

وي اظهار داشت: وضعيت و عملكرد نيروي انتظامي استان همدان در كل شاخص هاي ارزيابي نظارت تخصصي نسبت به دوسال قبل پنج و نيم نمره ارتقاء يافته كه اين امر جاي تقدير و قدرداني را دارد. 

فرمانده نيروي انتظامي كشور با تاكيد بر متوازن بودن همه بخش هاي نيروي انتظامي، بيان داشت: رفتار صحيح و مناسب با مردم، جلب رضايت حداكثري آنان، افزايش امنيت و كاهش جرايم از شاخصه هاي اين توازن است. 

سردار احمدي مقدم بيان داشت: نيروي انتظامي همواره تلاش دارد شرايطي را براي مردم فراهم کند که در آرامش و امنيت كامل به سر برده و احساس امنيت کنند و يقيناً اين مهم فقط به واسطه وجود نيروهاي زبده، توانا و خود ساخته محقق مي شود. 

اين مقام ارشد انتظامي کشور مهمترين وظيفه نيروي انتظامي را تامين نظم و امنيت دانست و گفت: کارکنان نيروي انتظامي براي مبارزه با شياطين بيروني و مخلان نظم و امنيت مردم بايستي برخي خصلت ها و ويژگي ها را در وجود خود تقويت کنند و ما بايستي خود عامل به امر خودمان باشيم تا بتوانيم به وظيفه خود به نحواحسن عمل نماييم. 

سردار فرماندهي ناجا در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص برنامه ها و طرح هاي امنيت اخلاقي نيروي انتظامي گفت: بحث امنيت اجتماعي و اخلاقي يك كار مستمر بوده و داراي ظرافت هاي خاص خود مي باشد و مربوط به يك موسم و فصل خاص نبوده و ما تلاش خود را براي برخورد با هنجار شكني ها و ارتقاي امنيت اجتماعي بكار خواهيم بست كه اين امر يك روند و آهنگ منظم دارد. 

وي ادامه داد: مراكز مبارزه با مفاسد اخلاقي كار خود را به نحو احسن انجام داده و تلاش بر اين است كه با تقويت اقدامات فرهنگي دستگاهها و اخذ تعهد، رفتارها را اصلاح و به جاي برخورد سلبي امر پيشگيري و فرهنگ سازي را نهادينه كنيم. 


وي ادامه داد: ما در اسفند ماه هر سال يک همايش داريم که مطالبات اصلي مردم و حوزه هاي نگراني و دغدغه هاي مردم را برآورد مي کنيم و طبيعتا سازماندهي ما براي پاسخگويي به اين مطالبات است. 

وي ادامه داد :موضوع سرقت خرد و مواد مخدر و ناهنجاري هاي رفتاري و اخلاقي سه حوزه اصلي دغدغه هاي مردم به صورت عمومي و با درصدي نوسان در نقاط مختلف کشور است. 

فرمانده ناجا تاکيد کرد:مساله مرز هم مساله بسيار مهم و اثر گذار است که در اين سالها ما هر چه در مرزها تلاش و سرمايه گذاري بيشتري داشته ايم، آثار امنيتي بيشتري را در داخل مشاهده کرديم که يکي از تلاش هاي اصلي پليس چه امسال و چه تا پايان برنامه همچنان تمرکز بر مرزهاي ابتدا خشکي و بعد آبي خواهد بود. 

دكتر اسماعيل احمدي مقدم ماه رمضان را بستر معنوي مناسبي براي كاهش جرايم دانست و بيان داشت: يقينا در ماه رمضان فضاي معنوي و خود كنترلي بر افراد و خانواده ها شكل گرفته و ما شاهد كاهش مستمر جرايم و بهبود رفتار شهروندان بوده و بحمدالله استان همدان نيز از كم جرم ترين استان هاي كشور در طول سال بويژه ماه مبارك رمضان مي باشد. 

فرمانده نيروي انتظامي كشور در بحث جرايم اينترنتي و فضاي مجازي گفت: با تلاش هاي صورت گرفته و وسعت كاربران اينترنت و استفاده از ابزار هاي پيشرفته در ناجا شاهد كشف بيش از 70 درصد جرايم اين حوزه بوده و لازم است خانواده ها پيرامون آگاهسازي و مراقبت از جوانان و فرزندان خود كنترل بيشتري را در فضاي مجازي و اينترنتي اعمال نمايند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.