سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور ترویج استفاده از تکنولوژی نانو؛

نشست تخصصی فناوری نانو در برق و انرژی برگزار می شود

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به عنوان نهاد مسئول فناوران نانویی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه تقویت زیر ساخت و فرهنگ سازی همسو با فعالیت های واحدهای فناور دارد که به همین منظور نشست تخصصی در زمینه برق و انرژی با همکاری وزارت نیرو برگزار می کند.

 دکتر رضا اسدی فر،  مدیر کار گروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: این نشست با همکاری وزارت نیرو و حمایت شرکت توانیر و پژوهشگاه نیرو  با هدف هم اندیشی متخصصین در حوزه برق و انرژی با حضور شرکت های دانش بنیان  که قادر به ارائه محصول در حوزه برق و انرژی هستند برگزار می شود.

 مدیر  کار گروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به نیاز صنعت کشور در همه زمینه ها جهت رقابت با کشورهای توسعه یافته به علوم و فنونی نوین افزود: رویکرد اصلی برگزاری چنین نشست هایی این است که مسئولین صنعت در کلید نهادها و وزارت خانه ها با دستاوردهای شرکت های دانش بنیان آشنا شوند و بتوانند از آنها در صنعت استفاده بهینه کنند.

 اسدی فر تصریح کرد: جهت تسهیل در مورد استفاده قرار گرفتن تکنولوژی نانو و تولید کنندگان آن دو برنامه ویژه داریم اول اینکه پس از ارزیابی تولید کننده تجهیزات و مواد نانو توسط خریدار به منظور تولید انبوه محصولات از شرکتها در قالب مشاوره و تسهیلات حمایت خواهیم کرد و دوم این که به خریداران و علاقه مندان برای خرید دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان تسهیلات خواهیم داد تا بتوانند خرید کاملتری داشته باشند.

 اسدی فر در پایان به نشستی نظیر همین برنامه در حوزه دارو و وزارت بهداشت که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و گفت: در برنامه های بعدی وزارتخانه های دیگری از مد نظر داریم تا بتوانیم این منوال را تکرار کنیم تا شرکت های دانش بنیان معرفی آنها شوند.

 لازم به ذکر است این نشست 12 تیر ماه از ساعت 8 تا 5 بعدازظهر در محل پژوهشگاه وزارت نیرو برگزار می شود./ح
برچسب ها: فناوری ، نانو ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.