سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی اقدام فرانسه در ممانعت از عبور هواپیمای مورالس ؛

تظاهرات اعتراض آمیز مردم بولیوی مقابل سفارت فرانسه

حاميان خشمگين رئيس جمهور بوليوي در مقابل سفارت فرانسه در لاپاز تظاهرات کردند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين تظاهرات پس از آن برگزار شد که هواپيماي حامل اوو مورالس رئيس جمهور بوليوي اجازه عبور از حريم هوايي فرانسه و پرتغال را دريافت نکرد چون شايعاتي مبني بر وجود ادوارد اسنودن افشاگر آژانس امنيت ملي آمريکا در هواپيما مطرح شده بود. هواپيماي حامل اوو مورالس از فرودگاهي در روسيه پرواز خود را شروع  کرده بود که نتوانست از حريم هوايي فرانسه عبور کند.
لئونيلدا زوريتا عضو  اتحاديه ي زنان کارگر در بوليوي گفت: من خيلي عصباني ام من نگران جان اوو مورالس هستم.
يکي از مقامات بوليوي گفت: مجلس نمايندگان با تصويب قطعنامه اي نگرش کشورهايي را که  حريم هوايي خود را در اختيار هواپيماي حامل اوو مورالس رئيس جمهور بوليوي نگذاشتند رد کرده و خواستار توضيح مقامات ديپلماتيک کشور در مورد اين مسئله شده است. با اين کار جان اوو مورالس به خطر مي افتد، اين مسئله بسيار پيچيده است که باعث نقض استقلال و کرامت کشور بوليوي و مردم آن شده است.
 فرد ديگري گفت: ما عضو جنبش اجتماعي به نام فدراسيون شوراي محلات هستيم و از اقدام  کشورهاي فرانسه و پرتغال که کشورهاي برادر تلقي مي شدند، خشمگين شده ايم. ما به اين کشورها مي گوئيم که هيچ حقي ندارند که حريم هوايي کشورشان را در اختيار رئيس جمهور بوليوي قرار ندهند. ما خشمگين هستيم و در مقابل سفارت فرانسه تجمع کرده ايم تا نشان دهيم که مردم بوليوي مخالف اين رويداد هستند.
روبن ساودرا وزير دفاع بوليوي هم گفت:
يک ساعت قبل از ورود به فرانسه ، دولت فرانسه به اطلاع خدمه ي پرواز رساند که هواپيما به علت وجود برخي مسائل فني نمي تواند از حريم هوايي فرانسه عبور کند. آنها هرگز به ما توضيح ندادند  که اين مسائل فني چه بودند؟ به نظر ما اتخاذ چنين تصميمي از طرف دولت فرانسه بي اساس و فاقد هرگونه توجيه است. درحاليکه هواپيما در آسمان بود چرا آنها به ما اجازه ي عبور از حريم هوايي فرانسه را ندادند؟







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.