سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف میکروفون مخفی در ساختمان سفارت اکوادور در لندن

وزير خارجه اکوادور امروز چهارشنبه از کشف يک ميکروفون مخفي در ساختمان سفارت اکوادور در لندن ، محل اقامت جوليان آسانژ موسس پايگاه اينترنتي ويکيليکس خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، ريکاردو پاتينو وزير خارجه اکوادور  بدون اشاره به جزييات بيشتر اعلام کرد اطلاعات بيشتر درباره کشور مبدا و عامل کارگذاري اين ميکروفون مخفي به همراه توضيحات درخواستي از آن کشور بعدا اعلام خواهد شد . 
پاتينو تاکيد کرد اين ميکروفون که در دفتر آنا آلبان سفير اکوادور در انگليس نصب شده بود ، در عمليات معمول جستجو و در آستانه سفر پاتينو  به لندن در روز 16 ژوئن پيدا شد . 
وي گفت درباره ارتباط موضوع کارگذاري ميکروفون مخفي با جنجال کنوني بر سر ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات امنيتي آمريکا که از کيتو درخواست پناهندگي سياسي کرده است ، نظري ندارد .
اسنودن به اتهام جاسوسي براي افشاي يک برنامه گسترده استراق سمع تلفني و اينترنت از سوي دولت آمريکا تحت تعقيب قرار دارد. 
جوليان آسانژ که پايگاه اينترنتي وي نيز انبوهي از اسناد ديپلماتيک درباره جنگ عراق و افغانستان را فاش کرده است ، از يکسال پيش در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است . 
پاتينو در طول سفر به لندن با ويليام هيگ همتاي انگليسي خود ديدار کرد ولي دو طرف بر سر پرونده آسانژ به هيچ توافقي دست نيافتند. انگليس با ايجاد دالان امن براي خروج آسانژ از اين کشور به مقصداکوادور مخالفت مي کند. 









تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.