سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوي‌لارگاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رشد شاخص بورس واقعي نيست/ تعداد اندكي سرنوشت بازار بورس را رقم مي‌‌زنند

عضو کميسيون اقتصادي مجلس بابيان اينکه رشد شاخص بورس واقعي نيست، گفت: متاسفانه عمده بازار بورس در دست عده‌‌اي خاص قرار گرفته و آنها هستند که سرنوشت اين بازار را تعيين مي‌کنند.

حجت‌الاسلام "سيدناصر موسوي‌لارگاني" نماينده مردم فلاورجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره رشد شاخص بورس در هفته‌هاي اخير گفت: طي دو سه هفته بعد از انتخابات شاهد يک‌سري نوسانات در بازار ارز و طلا و همچنين بازار بورس بوده‌ايم که بعضي از اين نوسانات جنبه جهاني داشته و برخي از آنها نيز جنبه رواني دارد.

وي در ادامه با اشاره به روند صعودي بازار بورس، افزود: با بررسي ساز‌ و کار فعاليت بازار بورس متوجه مي‌شويم، برخي موارد خاص و اقلامي که در بازار بورس عرضه مي‌شود مانند پتروشيمي و امثالهم در دست عده‌اي خاص قرار دارد و آنها هستند که سرنوشت بورس را رقم مي‌زنند.

عضو کميسيون اقتصادي با غير‌واقعي خواندن رشد شاخص بورس در هفته‌هاي اخير، اظهار داشت: به طور مثال در بحث فولاد يا پتروشيمي نهايتا 10 يا 12 نفر هستند که مي‌توانند در بورس عرض‌اندام کرده و سرنوشت اين اقلام را تعيين کنند و توليدكنندگاني كه نيازمند محصولات پتروشيمي هستند با ورود پتروشيمي به بازار بورس مشكلاتشان بيشتر شده و بايد فرآورده‌هاي موردنياز خود را دست‌چندم و از دلالان خريداري كنند.

موسوي‌لارگاني در پاسخ به اين سوال که آِيا مجلس برنامه‌اي براي ساماندهي بازار بورس دارد يا خير، بيان داشت: اينکه طرح خاصي براي ساماندهي بازار بورس مطرح باشد در مجلس وجود ندارد اما پيش‌تر بحث تحقيق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار در مجلس مطرح بود که متاسفانه اين طرح در صحن علني بهارستان راي نياورد، اما با توجه به نابساماني‌هاي موجود در اين بازار، مي‌طلبد ساز و کار فعاليت بازار بورس بررسي و ساماندهي شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، پتروشیمی ، فولاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.