سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

اردبیل از سرآمدترین استانهای فرهنگی کشور است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی این استان گفت: اردبیل را می توان به عنوان یکی از سرآمدترین استانهای فرهنگی کشور نام برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صادق فرهمندامین در دهمین گردهمایی کارشناسان مشارکتها و شهرداری های ادارات کل کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به شهرت اردبیل به عنوان خاستگاه ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) افزود: برنامه های فرهنگی و مذهبی در این استان همواره با شور و نشاط وصف ناپذیر برگزار می شود و این عشق و ارادت به ائمه موجب مشارکت آحاد مختلف مردم در کارهای عام المنفعه می شود.

وی یاد آور شد: توجه به اماکن فرهنگی و مذهبی از جمله مساجد و حسینه های و کتابخانه های مساجد و برگزاری برنامه های و جشنواره های فرهنگی و مذهبی در این مکانها موجب شده از این شهر به عنوان دارالارشاد یاد شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برخاستن سلسله صفویه به عنوان ترویج دهندگان تفکر تشیع از اردبیل را مایه مباهات مردم اردبیل دانست و اضافه کرد: به جهت وجود عارفان بزرگ تشیع در اردبیل، توجه به شعر و ادب بویژه در حوزه شعر عاشورایی و همچنین چاپ و نشر کتب مذهبی در خصوص ائمه اطهار در این منطقه بارز است.

فرهمندامین همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جذب مشارکتها و نیم درصد حق السهم کتابخانه ها از شهرداری ها بیان کرد: در راستای این اقدامات هم اکنون مجمع خیرین کتابخانه های استان نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: حضور افراد علاقمند به کتاب و کتابخوانی، مجمعی از علاقمندان و پیشکسوتان و افراد تاثیر گذار استان در انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گردهم آمده اند و برنامه ریزهای لازم برای فعالیت آن به منظور توسعه و تجهیز کتابخانه ها فراهم شده است.

فرهمندامین با بیان اینکه حل مشکل نیم درصد کتابخانه های عمومی در سطح کشور نیازمند طرحها و مصوبات مناسب اجرایی توسط دستگاه های ذیربط است، متذکر شد: اخذ نیم درصد کتابخانه ها به صورت سلیقه ای بوده و این سهم تاکنون به صورت کامل وصول نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین همایشها و اتخاذ تصمیمات و مصوبات خلاقانه و مناسب و قابل اجرا، شاهد احقاق نیم درصد سهم کتابخانه ها از شهرداری ها باشیم./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.