سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

آغاز برداشت جو در نیر

برداشت محصول زراعی جو در شهرستان نیر با تلاش و همت کشاورزان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر دیروز در جریان بازدید از مزارع تولیدی زارعان در این شهرستان اظهار داشت: 15 هزار هکتار از اراضی نیر به کشت و عمل‌آوری جو اختصاص یافته بود که کار برداشت آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

فیروز فولادی تصریح کرد: پارسال 15 هزار تن محصول جو در شهرستان نیر تولید شده بود که امسال با افزایش یک‌هزار تنی به 16 هزار تن می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: برای خرید محصول زارعان در این شهرستان دو مرکز خرید تدارک دیده شده است که انتظار می‌رود در این باب خدمات و اقدامات لازم انجام شود.

فولادی همچنین به برداشت سیر در شهرستان نیر اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری برای اولین بار در نیر سیر کشت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با اشاره به ظرفیت خوب و عملکرد قابل قبول این منطقه در پرورش سیر گفت: محصول تولیدی با قیمت مناسب در حال فروش است.

وی بیان کرد: تکثیر یا ازدیاد این محصول به شکل حبه‌ای اتفاق افتاده و برای کشت آن باید خاک حاصلخیز و با زهکشی مناسب باشد تا برداشت محصول به شکل صحیح اتفاق بیفتد.

فولادی زمان کاشت این محصول را اواسط پاییز اعلام کرد و یادآور شد‌: زمان برداشت آن نیز از چند روز پیش شروع شده و امیدواریم با تولید سیر مرغوب صادرات آن به سایر مناطق آغاز شود/س.

برچسب ها: نیر ، آغاز ، برداشت ، جو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.