سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدرقه زندانیان با دستبندهای الکترونیکی

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد اجرای طرح دستبندهای الکترونیک در کشور، گفت: استفاده از این دستبندهای الکترونیک، امنیت بدرقه را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد اجرای طرح دستبندهای الکترونیک در کشور، گفت: استفاده از این دستبندهای الکترونیک، امنیت بدرقه را افزایش می‌دهد.

سردار تقی مهری در مورد استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی که قرار است برای زندانیان در نظر گرفته شود، گفت: این دستبند برای جابجایی و بدرقه متهمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای پیشگیری از فرار زندانیان در حین بدرقه است، گفت: این دستبندها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آن یک سیستم الکترونیکی به کار گرفته که اگر زندانیان بخواهند فاصله خود را از یک مبدایی افزایش دهند، این دستبند هشدار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از این دستبندها امنیت بدرقه را بیشتر خواهد کرد و بدرقه زندانیان راحت‌تر می‌شود، گفت: این طرح در دنیا استفاده شده و به عنوان یک تجربه مورد قبول همگان است.

به گفته مهری، استفاده از دستبندهای الکترونیکی برای زندانیانی که مرتکب جرایم خشن‌ شده‌اند، بیشتر استفاده می‌شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پلیس از امکانات دیگری نیز برای بدرقه زندانیان استفاده می‌کند، گفت: استفاده از خودروهای حمل مخصوص متهم نیز یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت بدرقه است.

چندی پیش رییس سازمان زندان‌ها از اجرای طرح دستبند الکترونیک برای زندانیان خبر داده بود و گفت: برای ساخت نهایی این دستبندها با نمایندگی‌ها و صنعت داخلی رایزنی شده و در حال حاضر این طرح به مجلس تقدیم شده و عنوان کرد که این طرح در سال 92 اجرایی می‌شود.


منبع: ايسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.