سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

گرد و غبار شدید دید افقی در قصرشیرین را به دو هزار متر کاهش داد

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بدنبال ورود یک سامانه هوای غبار آلود از کشور عراق به آسمان این استان، گرد و غبار نواحی مرزی استان را فرا گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


سعید قاسمی گفت: دید افقی در این شهرستان مرزی هم اینک هشت هزار متر از میزان استاندارد یک هوای سالم که (10هزار متر) است، کمتر می باشد که این امر نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این منطقه از غرب کشور است.

وی با بیان اینکه دید افقی ناشی از غبار در قصرشیرین روز گذشته در این ساعت پنج هزار متر بود، تصریح کرد: اینک بر میزان غلظت غبار افزوده شده و ریزگردها آسمان شهر را فرا گرفته است.

قاسمی اظهار کرد: دمای فعلی هوای قصرشیرین 26 درجه سلسیوس بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش داشته و خنک تر شده است.

وی گفت: دید افقی ناشی از گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب هم اکنون چهار هزار متر، گیلانغرب شش هزار متر و در بخش مرزی سومار هم سه هزار متر گزارش شده است.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه اضافه کرد: شرایط موجود بتدریج از بعد از ظهر امروز در جو منطقه کاسته و هوا سالم تر و پاک تر می شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه (فردا و پس فردا) پیش بینی غبار برای نواحی مرزی استان وجود دارد ولی غلظت غبار رقیق خواهد بود.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی از طریق باد وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب با صدور اطلاعیه های جداگانه ای از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کردند بدلیل آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده نمایند.

از ابتدای سال جاری تاکنون (سه ماه) شهرستان قصرشیرین 40 روز دارای هوای غیر استاندارد و همراه با گرد و غبار و بروز پدیده ریزگردها مواجه بوده که این امر مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه مرزی بویژه در بخش سلامت بوجود آورده است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، غبار ، گرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.