سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شايق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مدعیان جریان آزاد ارتباطات در صدد ایجاد نظام تک‌صدایی درعرصه اطلاع‌رسانی هستند

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به هراس نظام سلطه از پيام‌رساني انقلاب اسلامي گفت: مدعیان جریان آزاد ارتباطات با نقض آشکار حقوق بشر در صدد ایجاد نظام تک‌صدایی درعرصه اطلاع‌رسانی هستند.

"عشرت شايق" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قطع شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما از سوی برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای اظهار داشت: اين اقدام نشانه تاثیرگذار بودن این برنامه‌ها بر روی افکار عمومی دنیاست.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، با اشاره به فشارهای آمریکا و همپیمانانش به سازمان ارتباطات ماهواره‌ای بین‌المللی (اینتل‌ست) و شرکت خدمات ماهواره‌‌ای اروپا (یوتل‌ست) برای قطع شبکه‌های ایرانی افزود: مدعیان جریان آزاد ارتباطات با نقض آشکار حقوق بشر در صدد ایجاد نظام تک‌صدایی درعرصه اطلاع‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه اکثر قراردادهای رسانه ملی برای پخش برنامه‌های برون مرزی ازجمله «پرس تی وی» قراردادهای طولانی مدت است، گفت: همراهی برخی از کشورهای غربی و موسسات ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای با تصمیمات و سیاست‌های آمریکا در قطع شبکه‌های ایرانی بر خلاف تعهدات بین‌المللی صورت گرفته و ناشی از وابستگی آن‌ها به کارتل‌های بزرگ تحت نفوذ صهیونیست‌ها است.

شايق تاکید کرد: کشورهای استکباری با سوءاستفاده ازرسانه‌های وابسته، سعی در مدیریت تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سایر کشورها دارند و در همین راستا تلاش می‌نمایند تا برنامه‌های برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که نقش تاثیر گذاری در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به ملت‌ها دارد، به گوش مردم دنیا نرسد.

وي هراس نظام سلطه از پیام رسانی انقلاب اسلامی را مشهود دانست و افزود: استعمارگران منافع خود را در بی‌خبری مردم جستجو می‌کنند ، از همین رو تنها اجازه شنیدن صداهایی را می‌دهند که همسو با منافع آنها سخن میگویند.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، اظهارداشت: انعکاس صحیح رویدادها و روشنگری در مورد تحولات بین‌المللی از رسالت‌های ذاتی فعالان رسانه‌ای است اما کشورهای انحصارگر در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی برخلاف ادعاهای خود در زمینه حقوق بشر و احترام به آزادی اندیشه، با تهدید و فشار، مانع از انجام وظیفه خبرنگاران و رسانه‌های مستقل می‌شوند.

وی در پايان خاطرنشان كرد: حاکم ساختن نظام تک‌صدایی در عصر ارتباطات امکانپذیر نیست و راه‌های مختلفی برای رساندن صدای ملت‌ها وجود دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پیام ، انقلاب ، رسانه ، استعمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.