سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرسي در پیامی رسمی در شبکه تلويزيوني مصر اعلام کرد:

ارتش ضرب الاجلش را لغو و به قانون اساسي تمکين کند/ ازقدرت کنار نمي‌روم

محمد مرسي رئیس جمهور مصر در پيامي رسمي که از شبکه تلويزيون اين کشور پخش شد، از ارتش خواست ضرب الاجلش را لغو و به قانون اساسي تمکين کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد محمد مرسی رییس جمهور مصر از ارتش خواست ضرب الاجلش را پس بگیرد و لغو کند و پایبندی خود را به مشروعیت قانون اساسی اعلام کند.

رئیس جمهور مصر بر مشروعیت قانونی اش تاکید کرد و از ارتش این کشور خواست تهدید خود را مبنی بر مداخله در امور در صورت حل نشدن اختلافات رئیس جمهور با مخالفان پس بگیرد.

بر اساس پیام رسمی رئیس جمهور مصر که از شبکه تلويزيوني مصر پخش شد، محمد مرسی بر مشروعیت قانونی خود تاکید دارد و هر گونه اقدامی برای نادیده گرفتن این مشروعیت را رد می کند.
 
در این پیام خاطرنشان شده است: رئیس جمهور از نیروهای مسلح می خواهد هشدار خود را پس بگیرند.
 
در بخش دیگری از این پیام آمده است: محمد مرسی هر گونه فشار، چه داخلی و چه خارجی، را رد می کند.

رييس جمهور مصر گفت درخواست مخالفان را مبني بر کناره گيري از قدرت رد مي کند زيرا از مشروعيت برخوردار است و همه را به گفتگو فرا مي خواند.

وي در عين حال گفت: با طرح ابتکاري که احزاب سياسي در حضور نخست وزير و فرمانده کل نيروهاي مسلح ارائه کردند موافقت کردم.

رييس جمهور مصر گفت: تحرک و اعتراض مسالمت آميز در خيابان اشکالي ندارد و پذيرفتني است ولي خشونت ، اغتشاش و آشوب و جعل حقايق امري مطرود و ناپذيرفتني است.

وي اعلام کرد محمد مرسي رييس جمهور مصر گفت آماده گفتگو با همه افراد ، گروه ها و احزاب مصري است. مهم اين است که درک کنيم خشونت به مثابه دامي است که اگر در آن گرفتار شويم پاياني و برون رفتي ندارد.

محمد مرسي رييس جمهور مصر گفت: ما خواستار حضور يک ارتش قوي در کشور هستيم. به ارتش توهين و بدي نکنيد زيرا دشمنان چنين چيزي را مي خواهند.

رييس جمهور مصر گفت: من با همه قدرت مقابل کساني که مي خواهند خون مردم را بريزند ، فتنه گري کنند و به خشونت متوسل شوند مي ايستم.من همانگونه که از جانم محافظت مي کنم از انقلاب بيست و پنجم ژانويه ، اهداف و دستاوردهاي آن و مشروعيت نظام محافظت مي کنم.

محمد مرسي گفت: مردم مصر من را مامور خدمت به خود کرده اند و در يک انتخابات آزاد و شفاف من را برگزيده اند و انتظار کشور از من حفظ قانون اساسي و مشروعيت نظام است.

رييس جمهور مصر گفت: ما قانون اساسي بزرگي را تدوين کرديم و اين قانون بعد از آن که به همه پرسي عمومي گذاشته شد تصويب شد. انقلاب مردم مصر در واقع انقلاي براي تحقق آزادي ، عدالت و دولتي قانوني بود.

محمد مرسي گفت قصد ندارد اراده و قدرت خود را بر مصر تحميل کند. مرسي افزود بسياري از چالش ها و مشکلات گذشته ، کماکان وجود دارد. من پيشتر برخي اشتباهات مرتکب شده ام و در انجام وظيفه کوتاهي هايي داشته ام ولي بعد از گذشت يک سال ، اکنون امور و اوضاع را بهتر و واضح تر مي بينم.




برچسب ها: مرسی ، مصر ، ارتش ، ضرب الاجل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.