سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی ان ان گزارش داد:

ساعت صفر دوران حکومت مرسی

تداوم تظاهرات و خواسته های مردمی برای برکناری محمد مرسی و نقشه راه ارائه شده ارتش به رئیس جمهور مصر نشان می دهد که روزهای محمد مرسی به شماره افتاده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسی ان ان، ارتش مصر نقشه راهی برای خروج از بحران به محمد مرسی رئیس جمهور این کشور ارائه کرده است. گزارش شده که ارتش قصد تعلیق قانون اساسی و انحلال پارلمان فعلی را دارد. فرمانده ارتش مصر در چند ساعت گذشته با محمد مرسی دیدار کرد و نقشه راه ارتش را به وی ارائه کرده است. گفته می شود برگزاری انتخابات زودهنگام جزء مواردی است که ارتش مصر به مرسی ارائه داده است. تحولات در حالی تغییر می کند که معترضان مصری به تظاهرات خود در میدان التحریر قاهره و دیگر مناطق کشور همچنان ادامه می دهند و خواستار برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر هستند. معترضان قصد دارند به سوی کاخ ریاست جمهوری تظاهرات کنند.

ایان لی خبرنگار سی ان ان از قاهره گزارش داد: نقشه راهی که ارتش مصر ارائه کرده این گونه است که اگر دولت با مخالفان به هیچ تواقفی نرسید، قانون اساسی تعلیق شود، پارلمان منحل شود و شورای حاکم موقت به قدرت برسد. همچنین ارتش پیشنهاد داده است تا قانون اساسی جدیدی نوشته شود و انتخابات زوهنگام ریاست جمهوری برگزار شود.

خبرنگار سی ان ان افزود: تظاهرات در میدان التحریر قاهره ادامه دارد و هر لحظه بر حضور معترضان افزوده می شود. در اسکندریه و دیگر مناطق مصر نیز همین نوع تظاهرات در حال برگزاری است. همه معترضان می خواهند فشارها بر مرسی برای واگذاری قدرت را بیفزایند.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، مخالفان ، حکومت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.