به گزارش
خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سیدعلی محسنیان پژوهشگر ارشد حقوق در دومین نشست کرسی نظریهپردازی حقوقی با موضوع "حریم خصوصی، گستره عمومی و رسانهها" با اشاره به ورود رسانهها به حریم خصوصی اظهارداشت: مسئله ورود رسانهها به حریم خصوصی یا خلوت افراد، یکی از بارزترین مسائل اخلاق رسانهها است.
این پژوهشگر ارشد حقوق تصریح کرد: براساس رویه قضایی و دکترینهای ارائه شده در حقوق عرفی، تجاوز به حریم خصوصی در چهار گروه تجاوز به حریم خلوت و تنهایی عینی و فیزیکی افراد، پخش موضوعات مربوط به حریم خصوصی، نمایش شخص در حالت نامناسب، سوءاستفاده از تشابه یک شخص برای اهداف تجاری خلاصه میشود.
محسنیان بیان کرد: در غالب کشورها حمایت از حق حریم خصوصی در مقابل رسانهها با استفاده از سازوکارهای مدنی، کیفری و شیوههای خود تنظیمی صورت میگیرد.
وی گفت: در اصل 142 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همینطور در اصل 25، حقوق ملت در ارتباط با حریم خصوصی و ارتباطات افراد به مواردی در جهت حمایت از حریم خصوصی اشاره شده است.
این پژوهشگر ارشد حقوق در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است در حقوق رسانهای ایران نیز جهت تکمیل این حمایتها، پیشبینیهای لازم در قوانین و مقررات صورت گیرد.
انتهای پیام/