سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفايي كه خبرساز شد

مدير سينمايي بلند پرواز اين سال‌ها كه پله هاي ترقي را طي دوران مديريت "جواد شمقدري" يكي يكي بالا رفت يك ماه قبل از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري به شكل ناگهاني از سمت خود به عنوان رئيس موسسه رسانه‌هاي تصويري و دبير جشنواره ي فيلم ياس كناره گيري كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛
البته او هم مانند اغلب مديران گفت كه از مدت‌ها پيش استعفاي خود را به مقام بالا دست داده بود و "شمقدري" با آن موافقت شديدش از نيروي انتظامي در يك نشست خبري مجبور شده بود حرف‌هايش را پس بگيرد در دوران مديريتش بر موسسه‌ي رسانه هاي تصويري هم خبرساز شده بود؛ با مشاركت در توليد فيلم هاي خبرساز سينمايي كمه مهم‌نرين آنها قلاده‌هاي طلا بود مدتي بعد از اكران اين فيلم اعلام شد يك ميليارد تومان بودجه در ميانه‌ي توليد فيلم از طرف رسانه‌هاي تصويري و با دستور "شمقدري" به توليد اين فيلم تزريق شده است.
بعد از استعفاي "عباسيان"، خبرگزاري جمهوري اسلامي سلسله گفتگوهايي را با سينماگران در نقد دوران مديريت "عباسيان" منشر كزد واو مجبور شد در مصاحبه‌اي بلند با خبرگزاري فارس پاسخ اين انتفادها را بدهد. به خصوص درباره‌ي شائبه‌ي وجود پرونده مالي كه دليل كنارهگيري او اعلام مي‌شد و "عباسيان" آن را تكذيب كرد. از سوي ديگر اختلاف درباره‌ي برگزاري جشنواره ي فيلم ياس و عدم حمايت از طرف سازمان سينمايي ديگر استعفاي او اعلام شد.
"شمقدري" كمي بعد گفت: كه تاريخ تعيين شده براي برپايي اين جشنواره به دليل تداخل با انتخابات رياست جمهوري مناسب نبوده است.
از سوي ديگر گفته مي شودكه دليل استعفاي "عباسيان" در حالي كه چند ماه بيشتر به پايان مسئوليت دولت دهم باقي نمانده، تمهيدي بوده تا او به حضور خود در چرخه‌ي مديريت فرهنگي دولت آينده ادامه دهد./ص

منبع: ماهنامه بيست و چهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.