سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام کودکان نياز به فلورايد تراپي دارند؟

کودکاني که از آب‌هاي آشاميدني که فلورايد کافي ندارد استفاد مي‌کنند مي‌توانند بعد از 2 سالگي و تکميل دندان‌هاي شيري فلورايد را انجام دهند.

دکتر مسعود اجلالي، متخصص پروتزهايي دنداني در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: فلورايد تراپي براي دندان‌هاي کودکاني که ضرورت دارد انجام مي‌شود که به دو نحوه کلينيکي و خانگي که توسط دستور پزشک انجام مي‌شود.

وي در خصوص نحوه انجام فلورايد تراپي عنوان کرد: در حقيقت آب‌هاي آشاميدني که فلورايد دارند به صورت ژل‌هاي روي دندان‌ها گذاشته مي‌شود.

اجلالي به بهترين نوع فلورايد و مدت زمان نگهداري آن اشاره کرد و گفت: بهترين آنها خمير دندان‌هاي است که حاوي فلورايد بوده و مدت زمان کوتاهي روي دندان‌ها بماند و بعد شسته شود که اثر آن باقي بماند.

اين متخصص پروتزهاي دنداني، ضمن بيان به اينکه فلورايد تراپي را مي‌توان از 2 سالگي بعد از تکميل دندان‌هاي شيري انجام داد تصريح کرد: فلورايد را مي‌توان زماني که دندان‌هاي شيري تکميل شد، با خمير دندان‌هاي که فلورايد دارد انجام داد و اين نياز در افرادي است که آب‌هاي آشاميدني مخصوص استفاده‌ي نکنند که فلورايد کافي ندارد که احتمال دارد در اين کودکان بعد از 2 سالگي دچار پوسيدگي در دندان‌ها شوند.

وي در پايان تاکيد و توصيه کرد: فلورايد تراپي بايد با تشخيص پزشک باشد زيرا در صورت مصرف زياد فلورايد، مينايي دندان را از بين مي‌برد./ع2
برچسب ها: فلوراید ، آشامیدنی ، دندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.