سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

پایین بودن نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی

مدیرعامل تشکل های حمایتی و هدایتیکشاورزی ایران می گوید: بخش کشاورزی نیازمند یک وزیر توانمند است تا بتواند چالش های بوجود آمده را مرتفع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


سجاد سنجابی گفت: عدم بکارگیری مدیران توانمند و مسلط به کار کشاورزی مشکلات زیادی را پیش روی بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش تولیدی کشور قرار داده است.

مدیر عامل تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران در ادامه از پایین بودن نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی یاد کرد و ادامه داد: تعیین قمیت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بدون انجام اقدامات کارشناسی و در نظر گرفتن مسائل و مشکلات پیش روی این بخش ضربه های سنگینی را به بخش کشاورزی وارد کرده تا آنجا که گاه سبب بی انگیزگی کشاورزان از ادامه کار در این عرصه شد.

سنجابی مشکلات موجود در راستای تامین نهاده های بخش کشاورزی نظیر بذر، سم وکود و حتیسوخت را از دیگر چالش های پیش روی بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: بسیاری از این مشکلات در اثر مدیریت های نا کارآمد بوجود آورده اند و همه این ها را نمی توان به تحریم های موجود نسبت داد، چرا که کشور ما در زمینه تولید بخش قابل توجهی از این نهاده ها نه تنها نیازی به واردات ندارد، بلکه حتی صادر کننده آن نهاده خاص می باشد.

وی افزود: بیمه بخش کشاورزی نیزساز و کار مشخص و سازمان یافته ای ندارد و همین مسئله سبب می شود تا کشاورزان مناطق گرمسیر، سردسیر و... هیچگونه تفاوتی نسبت به هم نداشته باشند و به نظر می رسد این بیمهنمی تواند مشکلات کشاورزان را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی افزود: دولت آینده باید فکری به حال یارانه های این بخش کرده و با تعریف یک ساز و کار درست برنامه هدفمند و موثری را در این بخش تعریف کند.

وی با اشاره به بی توجهی و نادیده گرفتن تشکل ها و خبرگان کشاورزی گفت :یکی دیگر از چالش ها سنجابی نقش تشکل ها و خبرگان بخش کشاورزی است و این افراد و تشکل ها می تواند عملا در ارتقا بهره وری بخش کشاورزی موثر باشند و نادیده گرفتن آن ها می تواند ضربه های سنگینی را به این بخش وارد کند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، نرخ ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.