سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

15 هزار نفر در روزهای تابستان از محوطه ی تاریخی بیستون دیدن می کنند

بخشدار بیستون گفت : روزانه 30 هزار گردشگر در ایام نوروز و حدود 15 هزار نفر در سایر روزهای سال به خصوص تابستانها از شهر و محوطه تاریخی و طبیعی بیستون دیدن میکنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


نورالدین فرزادی پور گفت: اجرای فعالیت های خدماتی - رفاهی و نیز واحدهای جنبی باید با مقررات میراث فرهنگی همخوانی داشته باشد لذا با اینکه کارهایی نیز انجام شده است اما بر این باورم که می توان از فرصت های موجود بهره برداری های بیشتر داشته باشیم به شرطی که هماهنگی و تعامل نیک میان میراث فرهگی و سایر ارگان های دست اندرکار به نحوی مناسب باشد.



بخشدار بیستون به عملیات ساماندهی محوطه تاریخی بیستون اشاره ای کردو گفت: این پروژه هنوز به پایان نرسیده است و هرچند فعالیت های متعارفی انجام شده ولی با سطح مورد انتظار ما بسیار فاصله دارد اما نباید فراموش کرد که در این مورد مشکل کمبود اعتبارات نیز بسیار اثرگذار است.

فرزادی پور در پاسخ به این سووال که چرا با وجود ظرفیت های فراوانی که بیستون دارد و درآمدهای زیادی که از محل ورود گردشگر نصیب این شهر می شود، اما زیرساخت ها مبلمان شهری چندان توسعه یافته را در این شهر شاهد نیستیم، گفت: شهر بیستون به دلیل اینکه در دامنه کوه، حریم رودخانه و بر سر بزرگراه واقع شده است، دارای فضای زیادی برای توسعه شهری نیست از طرفی محدودیت هایی نیز از سوی میراث فرهنگی برای انجام برخی فعالیت های زیرساختی در توسعه شهر مانع از این کار می شود.



وی گفت: بیستون در زمره آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از هر نظر چه تاریخی، چه طبیعی و چه موقعیت جغرافیایی دارای ویژگی های ممتازی است و چیزی از گنج نامه و کوه صفه کم ندارد و حتی سرتر است اما آنها با مدیریت و تزریق اعتبارات مناسب توانسته اند، مطرح شوند ولی ما هنوز در برخی ناهماهنگی ها و البته کمبود بودجه گرفتار هستیم.

بخشدار بیستون در پایان از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور خواست تا با توجه به توجیه پذیر بودن سرمایه گذاری در منطقه گردشگری بیستون، در طرح ها مشارکت کنند و مسئولان هم همه حمایت خود را از آنان به عمل خواهند آورد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، روز ، تابستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.