سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه آمريکايي "بوستون گلوب"

زمان مذاکرات جدي آمريکا با ايران فرارسيده است

روزنامه آمريکايي "بوستون گلوب" در سرمقاله امروز خود تحت عنوان "زمان مذاکرات جدي با ايران فرارسيده است" به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا توصيه مي کند که از فرصت ايجاد شده پس از انتخابات استفاده کرده و از مواضع خصمانه پيشين خود در قبال ايران دست بردارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از بوستون گلوب، سرمقاله نويس اين روزنامه با اذعان به برگزاري موفقيت آميز انتخابات در کشورمان و اشاره به نتيجه آن مي نويسد "تغييري که با اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوري در ايران حاصل شده فرصت جديدي را براي رسيدن به نتيجه مطلوب مذاکرات هسته اي فراهم آورده است. "حسن روحاني" بعنوان رييس جمهور منتخب ايران پيروز انتخابات بوده است و دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا مي بايستي موضعي ملايم تر در قبال ايران اتخاذ نمايد و تلاش نمايد تا با تعامل مستقيم به روند مذاکرات هسته اي ايران با کشورهاي غربي کمک نمايد."

سرمقاله نويس "بوستون گلوب" در ادامه مي افزايد "روحاني وعده داده تا مذاکرات هسته اي ايران با قدرتهاي غربي را به سرانجام مناسبي برساند. اکنون بهترين فرصت براي واشنگتن بوجود آمده که مي بايستي از آن به نحو احسن استفاده کرد و پيشنهادهاي مناسبي را به ايران ارايه دهد.  دولت آمريکا مي بايستي نشان دهد که به ديپلماسي باور دارد و آن را بهترين فرصت براي رفع مشکلاتش با ايران مي داند. کاخ سفيد مي بايستي آمادگي خود براي رفع تحريم هاي وضع شده عليه ايران را نشان دهد. کنگره نبايستي تحريم هاي بيشتري را عليه جمهوري اسلامي ايران وضع نمايد. کنگره آمريکا قانون تشديد تحريم ها عليه بانک مرکزي ايران را به اجرا در آورده است. اينک زمان آن فرا رسيده که کنگره اجراي قوانين تصويب شده در مورد تشديد تحريم ها عليه ايران را به تعويق بياندازد چرا که اين امر براي انجام مذاکرات ايران و آمريکا ضروري است." 

سرمقاله نويس "بوستون گلوب" در پايان مي افزايد "کنگره و دولت اوباما مي بايستي فضا را به گونه اي فراهم سازند تا دولت جديد ايران بتواند اهدافش را پيگيري نمايد. اکنون زمان مذاکرات جدي ايران و آمريکا فرا رسيده است." 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.