سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت هند از برنامه جاسوسي آمريکا

وزیر امور خارجه هند از طرح گسترده جاسوسی آمریکا از تماس‌های تلفنی و اطلاعات اینترنتی که توسط ادوارد اسنودن فاش شده است، دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌سلمان خورشید در گفتگو با خبرنگاران در برونئی، اعلام کرد: «آنها (آمریکایی ها) توانستند با استفاده از برخی اطلاعاتی که از طریق بررسی‌های خود بدست‌ آوردند، از حملات تروریستی جدی در چندین کشور پیشگیری کنند».

وزیر امور خارجه هند افزود: «این (به معنای) بازرسی و دسترسی به خود پیام‌ها نیست. این فقط تحلیل رایانه‌ای الگوی تماس‌ها و رایانامه‌هایی است که ارسال می شود. این در واقع تجسس از محتوای پیام‌ها یا مکالمات هیچ فردی نیست».

اظهارات خورشید که ماه گذشته با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دهلی نو دیدار کرد، در تضاد با واکنش اولیه هند است.سخنگوی وزارت امور خارجه هند پیش از این هشدار داده بود هر گونه نقض حریم شخصی، «غیرقابل قبول» است.خورشید همراه با کری و وزرای امور خارجه کشورهای منطقه در یک نشست امنیتی آسیایی در برونئی شرکت کرده است.

روزنامه گاردین اوایل هفته براساس اسناد ارائه شده توسط اسنودن اعلام کرد دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا همچنین از 38 سفارتخانه و کنسولگری متحدان این کشور از جمله هند جاسوسی کرده اند.اسنودن که گذرنامه آمریکایی‌اش باطل شده و همچنان در فرودگاهی در مسکو گرفتار است، از 21 کشور درخواست پناهندگی کرده است.

برچسب ها: جاسوس ، برنامه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.