سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تجهيز يك‌هزار هكتار اراضي آستان قدس رضوي به سيستم آبياري تحت فشار

مديرعامل شركت مهندسي آب و خاك قدس رضوي، از تجهيز يك‌هزار هكتار از اراضي، باغات و مزارع آستان قدس رضوي به سيستم آبياري تحت فشار خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سيدابراهيم وزيري با بيان اين مطلب گفت: تاكنون نزديك به يك هزار هكتار از مزارع، باغات و زمين‌هاي كشاورزي متعلق به شركت‌ها و مؤسسات تابعه آستان قدس رضوي توسط اين شركت به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده است، كه مزارع و باغات زيتون و پسته در مزرعه «لاسجرد» و «برم» در مؤسسه كشاورزي و موقوفات سمنان و اراضي كشاورزي مربوط به مؤسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوي از آن جمله مي‌باشد.

وي ادامه داد: بررسي‌ها و تحقيقات انجام شده در اين زمينه حاكي از آن است كه استفاده از اين روش در مقايسه با روش سنتي، باعث صرفه جوئي در مصرف آب به ميزان حدود 60 تا 70 درصد مي‌شود.

وزيري همچنين در زمينه تسطيح و تجهيز اراضي گفت: اين شركت تاكنون، نزديك به 2 هزار هكتار از اراضي كشور درگستره‌اي وسيع مورد تسطيح، تجهيز، نوسازي و يكپارچه‌سازي قرار گرفته است.

مديرعامل شركت مهندسي آب و خاك قدس رضوي ادامه داد: اين شركت، پروژه‌هاي متعددي در زمينه‌هاي مختلف آب و خاك تاكنون انجام داده است كه سد سازي، احداث بند انحرافي و كانال‌هاي انتقال آب، راه‌سازي، زيرسازي راه آهن و احداث باند فرودگاه، تسطيح، تجهيز، نوسازي و يكپارچه‌سازي اراضي، مطالعه، طراحي و اجراي سيستم‌هاي آبياري تحت فشار و ... از آن جمله مي‌باشد.

وي در مورد پروژه‌هاي راه‌سازي، سدسازي و ساير پروژه‌هاي آب كه توسط اين شركت انجام شده است، بيان داشت: اين شركت پروژه‌هاي متعددي در زمينه تأمين آب، سد سازي و راه‌سازي انجام داده است كه سد خاكي كلاته اسماعيل كاشمر، سد خاكي سده خواف، سد سنگريزه‌اي سنگرد سبزوار، سدخاكي شوسف نهبندان از آن جمله است.

وزيري تأكيد كرد: اجراي اين پروژه‌ها توانست بخشي از مشكلات مناطق محروم از جمله روستاي سنگر سبزوار، روستاي شوسف نهبندان، روستاي سده خواف و ... كه عمدتا با كمبود آب، بي‌آبي و يا استفاده نكردن بهينه از منابع آب مواجه و ازآن رنج مي بردند را مرتفع كند/ س. -

برچسب ها: تجهیز ، اراضی ، آستان ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.