سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

صادرات پیاز کازرون فارس به سایر کشورها

پیاز کازرون علاوه بر عرضه به بازارهاي مصرف داخل كشور به كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز صادر مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، كارشناس زراعت جهاد كشاورزي شهرستان كازرون گفت: سه رقم پياز در بخش جره و بالاده برداشت مي شود كه شامل پياز قرمز، سفيد زود رس و زرد طلايي است و اين محصول علاوه بر عرضه به بازارهاي مصرف داخل كشور به كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز صادر مي شود.
بخش جره و بالاده كه در۵۰ كيلومتري شرق كازرون قرار دارد يكي از قطب هاي مهم توليد پياز و سيب زميني در اين شهرستان و استان فارس به شمارمي آيد.

وحيد نياكان، بیان کرد: كشت پياز درسال زراعي جاري در شهرستان كازرون در مقايسه با پارسال ۱۰۰ هكتار افزايش داشته است و پيش بيني مي شود امسال از اين ميزان سطح زيركشت در این مناطق ۴۰ هزار تن پياز برداشت شود.
وي ادامه داد: با توجه به شرايط مناسب آب و هوايي در شهرستان كازرون ، پيش بيني مي شود ازهر هكتار مزارع بخش جره و بالاده بين ۵۰ تا ۶۰ تن پياز برداشت شود.
نياكان گفت: پيش از اين نيز از این مزارع حد نصاب برداشت پياز بين ۸۰ تا ۹۰ تن در هكتار صورت گرفته و اين امر به سبب استفاده از بذر مناسب، آبياري اصولي و رعايت اصول كاشت از سوي كشاورزان است.
كارشناس زراعت جهاد كشاورزي شهرستان كازرون گفت: برداشت پياز از سطح ۷۰۰ هكتار از مزارع بخش جره و بالاده اين شهرستان آغاز شد.

شهرستان كازرون در فاصله ۱۲۰ كيلومتري غرب شيراز واقع شده است./س

برچسب ها: صادرات ، فارس ، کازرون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.