سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

13هزار هکتار از مراتع پارس آباد بر علیه ملخ سمپاشی شد

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد گفت: در سال جاری از زمان شروع عملیات مبارزه با ملخ تا کنون افزون بر 13هزار هکتار از مراتع این شهرستان بر علیه آفت ملخ سمپاشی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسن روحی در حاشیه بازدید از این طرح افزود: با هدف جلوگیری از طغیان این آفت خطرناک، حدود هفت هزار هکتار مرتع دیگر ظرف روزهای آینده بر علیه انواع ملخ شاخک کوتاه سمپاشی می شود.

وی، با اشاره به پراکندگی کانون ملخ در مراتع منطقه و با بیان اینکه نزدیک 60کانون و محل طغیان ملخ در اراضی مرتعی شناسایی شده است، ادامه داد: به منظور مبارزه و پیکار با این آفت،اکیپ های دفع ملخ مجهز به امکانات و تجهیزات لازم در این مناطق مستقر شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد ، با اظهار اینکه سابقه هجوم ملخ به مراتع و کشتزارهای پارس آباد به چندین دهه قبل برمی گردد، بیان کرد: به خاطر حمله ملخ به زمین های مرتعی و زراعی و جلوگیری از خسارت این آفت، حفظ نباتات جزء اولین اداراتی بود که در این منطقه تاسیس شد.

روحی ، نبود بارندگی و خشک شدن علوفه ها و فقر مراتع را علت اساسی هجوم ملخ عنوان کرد و از دامداران و عشایر منطقه خواست ضمن همکاری با گروه های دفع ملخ، از چرانیدن و رها کردن احشام و دام های خود به اراضی سمپاشی شده اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز 12هزار هکتار از مراتع این شهرستان با صرف بیش از یک میلیارد و 237میلیون ریال هزینه بر علیه انواع ملخ سمپاشی و از طغیان این آفت جلوگیری شد/س.


برچسب ها: اردبیل ، سمپاشی ، ملخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.