سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

دولت منتخب از حق هسته‌ای کشورمان دفاع کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت منتخب باید دفاع از حق هسته‌ای کشورمان را در اولویت قرار دهد.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بنده به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی از ملت ایران اسلامی که موج انقلاب سوم 24 خرداد را خلق‌ کردند، از مقام معظم رهبری که مدیریت ماه‌های آخر تنش کشور را طوری مدیریت کردند، که توانستیم سربلند از این امتحان در آییم، از شش کاندیدایی که در مقابل چشم جهانیان با ادب و نزاکت مناظره‌ها را برگزار کردند، سپاس گذارم.

وی ادامه داد: در ارتباط با دولت یازدهم ما یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن عبور از تنگناهای کنونی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور است.

فتاحی با اشاره به مهم‌ترین مشکل و اولویت‌ کاری دولت یازدهم، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل و اولویت کاری دولت یازدهم را در رفع مشکلات اقتصادی می‌دانیم، زیرا خداوند به ما امنیتی داده که این امنیت، پایدار است و در دنیا نظیر ندارد.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین چالش و نگرانی که وجود دارد، مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر در کشور و قیمت دلار است که دولت یازدهم نیز به این مسئله به عنوان اولویت نخست نگاه می‌کند.

فتاحی با اشاره به دومین اولویت، خاطرنشان کرد: دومین اولویت در کشور معضل بیکاری و جوانان تحصیل کرده است.

وی اعلام کرد: ما باید در خانواده‌ها و در بین جوانان این فرهنگ را ایجاد کنیم، که تحصیلات برای تکمیل شخصیت انسان‌ها است، نه اینکه ما به دنبال رشته تحصیلی باشیم، که حتما بعد از اتمام آن رشته تحصیلی یک پست سازمانی در اختیار ما قرار دهند.

فتاحی افزود: در دنیا و کشورهای پیشرفته تحصیلات را یک پایه برای تکمیل شخصیت و توانمندی شخصیت انسانی می‌دانند.

وی با بیان اینکه باید معیشت خانواده‌های ایرانی تامین شود، ادامه داد: باید همه تحصیل‌کرده‌ها در زیر چتر سازمان تامین اجتماعی با حقوق‌هایی که وابستگی جوانان به خانواده‌ها کم شود، قرار گیرند.

فتاحی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی ماهانه مبلغی را برای جوانان تحصیل‌کرده در نظر بگیرد تا جوانان شخصیت مستقل داشته، پول توی جیبی خود را از خانواده‌ها نگیرند، و دچار مشکلات روحی و روانی نشوند.

وی ادامه داد: زمانی که کار برای این جوانان ایجاد شد، سازمان تامین اجتماعی این مبلغ را به صورت تدریجی از حقوق این افراد کم کند و این کار مانند اسکاندیناوی صورت گیرد.

وی با اشاره به سومین چالش پیش‌روی کشور، خاطرنشان کرد: سومین چالش مسئله برون‌مرزی و روابط خارجی دولت یازدهم است.

فتاحی با بیان اینکه دنیا و کشورهایی که در صحنه بین‌الملل حرفی برای گفتن دارند همه با یک علاقه خاص و نگاه خوب به دولت یازدهم چشم دوخته‌اند، اظهار داشت: دولت یازدهم باید براساس منافع ملی، عزت و سربلندی کشور عمل کند، و ملت ایران اسلامی در هیچ شرایطی باج بده نیست و تا امتیاز نگرفته امتیاز نمی‌دهد و ما به دنبال واقعیت‌ها هستیم و دولت یازدهم نیز در مسائل خارجی با اعتدالی که بیان کرده، وارد شود.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم پرونده هسته‌ای ما یک پرونده سیاسی است، به طوری‌که پرونده حقوقی و حق ما را سیاسی کرده‌اند و ما را مورد تحریم‌های بی‌رحمانه قرار داده‌اند، تصریح کرد: ما باید نسبت به جنبه‌های سیاسی پرونده با درایت عمل کنیم و پرونده هسته‌ای باید به مسیر اصلی خود برگردد و تحریم‌های جهانی علیه ما شکسته شود./س

برچسب ها: کشور ، ارومیه ، مشکلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.