سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

شرکت ایران‌پتک دارای اولین آزمایشگاه تخصصی تست ابزار در غرب کشور است

مدیر عامل شرکت ایران پتک گفت: آزمایشگاه متالوژی شرکت ایران‌پتک اولین آزمایشگاه تخصصی تست ابزارآلات در غرب کشور است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، امیر حسین رمضانی در حاشیه بازدید محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از شرکت ایران پتک اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمایشگاه متالوژی شرکت ایران پتک به عنوان تنها مرجع تست ابزار در ایران و دارای گواهینامه ISO IEC17025 قابلیت تست ابزار آلات سراسر کشور را دارد و آماده ارائه خدمات بین‌المللی به تمام کشورها است.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه در سال 85 راه‌اندازی شده و در سال 1390 موفق به اخذ گواهی‌نامه تایید صلاحیت از سازمان استاندارد ایران شده است.

مدیر عامل شرکت ایران پتک بیان داشت: در این آزمایشگاه بر روی ابزارآلات سنجش‌هایی از جمله میزان خوردگی، آنالیز فلزات، تست‌های مکانیکی، آزمون ضربه، گشت‌آور سنجی، تعیین جنس و ساختار فلز صورت می‌گیرد.

رمضانی ادامه داد: برای شناسایی فلز و شناسنامه فلز نیز آزمون‌هایی از جمله ترکیبات فلز، ساختار فلز، دوام قطعه در برابر خوردگی، تست نمک و متالوگرافی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: محصولات فعلی ایران‌پتک شامل دو گروه ابزارآلات صنعتی و آموزشی است که همگی مطابق با استانداردهای ملی ایران تولید گردیده و با کنترل و تست کیفیت مستمر، مورد تایید همه صاحبنظران این شاخه از صنعت قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت ایران پتک اذعان داشت: شرکت ایران پتک تولید کننده ابزارآلات دستی، از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون 113 نوع ابزارآلات در سایزهای مختلف در این شرکت تولید می‌شود.

رمضانی ابراز داشت: در بیش از 30 واحد تولیدی این شرکت 320 نفر مشغول به فعالیت می‌باشند و 80 درصد مواد اولیه این شرکت از شرکت‌های فولاد آلیاژی یزد، اصفهان و اسفراین تأمین می‌شود.

وی بیان داشت: این شرکت مشتمل بر واحدهای متعدد طراحی، قالب سازی، ابزار سازی، آهنگری، ماشین کاری، جوشکاری، پرس کاری، آبکاری، سیاه کاری، عملیات حرارتی، رنگ کاری، درودگری، دایکست آلومینیوم، سوهان، تزریق پلاستیک، مونتاژ و بسته بندی است که هر یک به نوبه خود در تولید ابزاری مرغوب و مطمئن سهـم به سزایی ایفا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ایران‌پتک لازمه صنعت را دانش عنوان کرد و افزود: ارزش هر واحد تولیدی به پرسنل آن واحد می‌باشد.

رمضانی اذعان داشت: متاسفانه در ایجاد صنعت الفبای آن به غلط طی شده است و لازمه ایجاد صنعت را اغلب در داشتن زمین، سالن و یا دستگاه می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه در یک شرایط پر تنش نمی توان صنعت را توسعه داد بیان کرد: یکی از ضرورت‌های توسعه در صنعت آرامش است و اگر این محیط آرام برای توسعه صنایع فراهم شود می‌توان با بهره گیری از دانش کارخانه‌هایی را با ظرفیت اشتغال 30 هزار نفر ایجاد کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.