سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

گرمای هوا ساکنان شهرستان سردسیر اردبیل را به ستوه آورد

گرمای هوا در دهمین روز از تابستان ؛ ساکنان شهرستان سردسیر اردبیل را به ستوه آورده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بیشینه دمای هوا در ایستگاه مرکزی اردبیل امروز به 35 درجه سلسیوس (سانتیگراد) بالای صفر رسید که برای مردم اردبیل که در اکثر روزهای چله تابستان با بیشینه دمای بین 24 تا 28 درجه مواجه می باشند گرمایی آزار دهنده به حساب می آید.

در پی استقرار هوای به شکل نسبی گرم در اردبیل جمعی از خانواد ه های ساکن در این شهرستان سعی می کنند که به اشکال گوناگون از جمله رفتن به برکه ها و استخرها و آبتنی در آنها ؛ استراحت در سایه درختان پارکها و فضاهای سبز و نیز رفتن به نقاط کوهستانی و ییلاقی از مشکل های ناشی از این شرایط جوی تا اندازه ای بکاهند.

در این حال هوای نقاط کوهستانی و ییلاقی اطراف شهر اردبیل و حتی باغهایی که در درون شهر قرار دارند به شکل محسوسی خنک است.

بسیاری از مسافران تابستانی بومی نقاط گرمسیر ایران که با استفاده از تعطیلی مدارس به این شهر سفر نموده و در اردبیل به سر می برند از بی تابی ساکنان بومی منطقه در برابر گرمای 35 درجه ابراز شگفتی می کنند و می گویند که اردبیل حتی در این شرایط که گفته می شود یکی از گرمترین روزهایش می باشد منطقه ای خنک است.

کارشناسان هواشناسی اردبیل علت افزایش دمای هوا در منطقه را پایداری شرایط جوی و تابش پرتوهای آفتاب تابستانی به شکل مداوم و مستقیم بر روی منطقه می دانند.

آنان پیش بینی کرده اند که تا عصر فردا (سه شنبه) روند افزایش دمای هوا در منطقه ادامه می یابد و بادهاییی با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق خواهد وزید ولی از اواخر وقت همان روز با ریزش جریان هوای سرد پرفشار سطح زمین از عرض های بالا به منطقه به شکل محسوس و قابل ملاحظه از گرمای هوا کاسته
می شود و هوای بطور کامل خنکی در اکثر نقاط استان اردبیل حاکم می شود.

همچنین پیش بینی شده است که با نفوذ این جریان هوا ضمن افزایش تراکم ابر و مه در آسمان منطقه در روزهای پایانی هفته بارش هایی در نقاطی از این استان به وقوع بپیوندد.

کمینه دمای هوای شهر اردبیل در خنکترین ساعات سحرگاه امروز 14 درجه بالای صفر بود و در روز و شبانه گذشته شهرستان های کوثر ؛ بیله سوار و پارس آباد با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر و خلخال با کمینه دمای هشت درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان اردبیل بودند.

اردبیل و قسمت وسیعی از این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در مسیر جریانها و سامانه های گوناگون جوی از نقاط بسیار سردسیر ایران زمین می باشند/س.

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، دمای ، هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.