سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت یازدهم پاسخگوی انتظارات گذشته باشد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از آنجائیکه همواره در نظام اجرایی کشور هر دولت جدیدی باید نسبت به عملکرد دولت قبل از خود پاسخ دهد، دولت جدید باید فعالیت‌های گذشته را ادامه دهد و پاسخگوی تعهدات بدهی‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره باشد.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات بخش تولید اظهار داشت: موضوع نوسان ارز موجب بی‌ثباتی مدیریتی در بخش تولید و همچنین نوسان شدید قیمت مواد اولیه شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: در بخش صنعت و معدن ما به واردات 60 تا 70 میلیارد دلاری نیاز داریم و اقتصاد کشور نیز در حدود 60 درصد به درآمد خارجی وابسته است از این رو درآمد خارجی برای اداره اقتصاد کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه ما در کشور مازاد بر کالای سرمایه‌ای کالای مصرفی نیز وارد می‌کنیم، گفت: واردات برخی از اقلام وابسته به زندگی مردم است ولی باید سهم هر یک از کالاها در واردات باید مشخص شود و این موضوع به مدیریت اقتصادی را نیاز دارد.

ندیمی با تأکید بر تعریف اقتصاد تصریح کرد: اقتصاد مولفه‌های مختلفی دارد اگر تولید گران شود عرضه محصولات گران می‌شود و اگر قیمت ارز در هر مقطعی تفاوت کند بر روی قیمت کالاها نیز تأثیر می‌گذارد، همچنین در موضوع اقتصاد با وجود اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باید نقش اجرای این طرح را نیز در گران‌تر شدن کالاها مورد بررسی قرار داد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت: با این وجود نمی‌توان موضوعی را اصلی‌ترین عامل معضل اقتصاد ایران دانست ما نیاز به ثبات مدیریتی داریم ولی این ثبات باید با سیاست تعریف شود و همچنین در این تعریف باید ثبات در اختیارات و بودجه مشخص نیز گنجانده شود.

وی با اشاره به وظایف دولت جدید ادامه داد: از آنجائیکه همواره در نظام اجرایی کشور هر دولت جدیدی باید نسبت به عملکرد دولت قبل از خود پاسخ دهد، دولت جدید باید فعالیت‌های گذشته را ادامه دهد و پاسخگوی تعهدات بدهی‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره باشد.
 
این نماینده مجلس  با اشاره به مصوبات دولت نهم و دهم در سفرهای استانی گفت: این مصوبات اکنون جزو خواسته‌ها و توقعات مردم شده و دولت جدید علاوه بر انتظاراتی که خود ایجاد کرده باید انتظارات گذشته را نیز عملیاتی کند.

ندیمی همچنین با تأکید بر تأثیر‌گذاری مسائل جهان بر اقتصاد ایران اذعان داشت: جابجایی در اقتصاد جهان بر اقتصاد ایران تأثیر می‌گذارد از این رو دولت جدید علاوه بر تنگناهای مطرح‌شده با بودجه مشخص اداره کشور را بعهده گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همه باید به دولت جدید کمک کنند و دولت نیز باید سرعتش را در اداره امور تعریف کند تا به افراط و تفریط نینجامد همچنین باید این دولت روش‌ها را بشناسد و برای دست یافتن به اهداف مورد نظر از هم‌اندیشی و همراهی ملت استفاده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ندیمی ، اقتصاد ، تنگنا ، دولت ، جدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.