سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش احزاب به بیانیه ارتش مصر/ استقبال "جنبش تمرد" از این بیانیه

ساعتی پس از صدور بیانیه ارتش مصر، جماعت اخوان المسلمين مصر در واکنش به صدور این بیانیه اعلام كرد كه آن را بررسي خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، دومین روز تحرکات گسترده ضد دولتی در مصر در حالی به پایان می رسد که بالگردهاي ارتش مصر دقایقی پیش در حالي كه پرچم مصر به آنها آويخته بود، بر فراز قاهره پايتخت مصر به پرواز درآمدند.  
 
عمرو موسی از رهبران جبهه نجات مصر، بیانیه ارتش را "گرایش آشکار ارتش به خواسته های مردم" انست و از آن استقبال کرد. بنيانگذار جنبش تمرد نیز بيانيه ارتش مصر را آخرين هشدار به دولت مرسي دانست و ضمن استقبال از صدور این بیانیه، اعلام كرد كه مخالفان به تظاهرت به منظور وادار ساختن محمد مرسي رييس جمهور اين كشور به ترك منصبش ادامه خواهند داد.
 
عمرو موسی از بیانیه ارتش مصر استقبال و اعلام کرد: از دست رفتن زمان بیشتر اوضاع کشور را بدتر خواهد کرد.

خبرنگار العالم نیز از مصر گزارش داد: حركت ششم آوريل بيانيه ارتش را حمايت علني از خواست مردم مصر به منظور برگزاري انتخابات زودهنگام دانست.  
 
در همین حال "محمود بدر" هماهنگ کننده جنبش تمرد مصر بعد از صدور بیانیه ارتش گفت: ارتش مصر واقعا ثابت کرده که ارتش ملی و برای همه مردم کشور و بیانیه آن بیانگر حمایت از مردم و مطالبات آنان است.

بدر اجرای سناریویی را که جنبش تمرد ارائه کرده است و بر انتقال قدرت به رییس دادگاه عالی قانون اساسی با اختیارات مشخص تاکید دارد خواستار شد.

وی افزود بر اساس این سناریو شورای دفاع ملی مسئول حفظ امنیت و تامین امنیت مرزهای کشور است و دولت نیز عهده دار دو موضوع امنیت و اقتصاد می شود.

این عضو جنبش تمرد اقدام نیروهای مسلح را در پاسخگویی به مطالبات مردم و این که علاقه مند نیست طرفی در حکومت و سیاست باشد ستود.

بدر اظهار داشت در بیانیه ارتش حمایت از اراده و خواسته مردم که همان برگزاری انتخابات زودهنگام است به وضوح دیده می شود.

ی از مردم مصر خواست به سوی میدان التحریر سرازیر شوند و از آنجا تظاهرات گسترده ای را به سوی دو کاخ ریاست جمهوری ( القبه و الاتحادیه ) برگزار کنند

برچسب ها: ارتش ، مصر ، بیانیه ، اخوان ، عمروموسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.