سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم موضع گیری مستقل اتحادیه اروپا در قبال برنامه هسته ای ایران

پايگاه تحليلي "داليتز" در مقاله جديدي تحت عنوان "حمايت ملل مسلمان از ايران" با اشاره به برنامه صلح آميز هسته اي کشورمان به محبوبيت ايران اسلامي نزد تمامي ملت هاي مسلمان و حمايت آنان از برنامه هسته اي کشورمان اشاره مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری تحلیلی داليتز ؛ اين پايگاه تحليلي در گزارش خود با اذعان به افزايش محبوبيت جمهوري اسلامي ايران در ميان ملل مسلمان منطقه مي نويسد "ائتلاف آمريکايي – صهيونيستي در تلاش بوده تا  با برنامه هسته اي ايران مقابله نمايد. رژيم صهيونيستي ادعاهايي را در مورد برنامه هسته اي آن کشور بيان کرده است. اين در حاليست که ايران همواره بر ماهيت "صلح آميز" برنامه هسته اي اش تاکيد کرده است و اظهار داشته که قصد دارد تا از اين برنامه براي تامين انرژي استفاده نمايد. "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوری ايران نيز اظهار داشته بود که وي حاضر است با هر کشوري بجز رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته اي ايران مذاکره نمايد." 

اين پايگاه تحليلي در ادامه با اذعان به محبوبيت کشورمان نزد ملل مسلمان مي افزايد "ايران در ميان ملل مسلمان و رهبران کشورهاي اسلامي از محبوبيت بالايي برخوردار است. ملل مسلمان متفق القول از برنامه هسته اي ايران حمايت مي کنند. مقامات کشورهاي پاکستان، نيجريه، ترکيه، مالزي، مصر و بنگلادش روابط حسنه اي با جمهوري اسلامي ايران دارند. ايران اسلامي مي تواند الگويي خوبي براي ساير کشورهاي مسلمان در زمينه کاهش فقر و رشد اقتصادي باشد. کشورهاي اسلامي براي آنکه در مقابل جبهه آمريکايي – صهيونيستي بايستند و مقاومت کنند مي بايستي با يکديگر متحد شده و با هم همکاري نمايند."  

اين پايگاه تحليلي در ادامه معتقد است که اتحاديه اروپا در قبال موضعش پيرامون جمهوري اسلامي باید از رژيم صهيونيستي و آمريکا دور شود و در اين باره مي افزايد "اتحاديه اروپا باید در قبال برنامه هسته اي ايران موضعي مستقل اتخاذ نمايد و در اين مورد از آمريکا و رژيم صهيونيستي دور شود تا تحريم هاي ضد ايراني وضع شده عليه ملت ايران رفع شوند.

 در صورتيکه چنين موضوعي عملي شود آمريکا و رژيم صهيونيستي بيش از پيش در جهان منزوي خواهند شد. از زمان وضع تحريم عليه ملت عراق از سوي صهيونيست ها و آمريکايي ها، رژيم صهيونيستي و دولت آمريکا بيش از پيش منفور جامعه بني المللي و ملت هاي جهان قرار گرفته اند."  

برچسب ها: ایران ، هسته ای ، اتحادیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.