سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هراس آمریکا و رژیم صهیونیستی از انتخابات باشکوه ایران و رئیس جمهور منتخب

پايگاه اينترنتي آنتي‌وار، با انتشار مقاله‌اي ضمن تمجيد از کارداني دکتر حسن روحاني در مسائل هسته‌اي ، نوشت؛ اسرائيل و نومحافظه‌کاران افراطي آمريکا ازحضور مردمی و انتخاب رئیس جمهور منتخب وحشت کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری تحلیلی "آنتي‌وار"؛ آنتي‌وار در مقاله‌اي به بررسي واکنش‌هاي سران رژیم صهیونیستی و دوستان این رژيم در آمريکا که عمدتا نومحافظه‌کاران افراطي جنگ‌طلب هستند، در قبال انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور ايران پرداخته و با اشاره به اظهارنظرهاي ضد و نقيض آنها در مورد انتخابات ايران، عنوان کرد؛ اين جنگ‌طلبان از روي‌کار آمدن رئيس جمهوري معتدل و کاردان در امور هسته‌اي که قصد برقراري رابطه با غرب را دارد، وحشت کرده‌اند.

در اين مقاله که به قلم "محمد سهيمي" تحليل‌گر و استاد دانشگاه کاليفرنيا نوشته شده، آمده است؛ در آستانه انتخابات رياست جمهوري ايران در 17 ژوئن سال 2005 (خرداد 1384) جورج بوش مدعی شد ؛ آن انتخابات هيچ مشروعيتي ندارد".

ما در انتخابات 14 ژوئن سال 2013 (24 خرداد 92) نيز همين روال را مي بينيم. قبل از انتخابات نومحافظه‌کاران انتخابات را بي‌معني اعلام کردند. حزب جنگ ايالات‌ متحده‌ آمريکا (نومحافظه‌کاران افراطي) نيز چنين نظري داشتند. بسياري گفتند انتخابات سياست هسته‌اي ايران را تغيير نخواهد داد. دنيس راس از اعضاي "موسسه واشنگتن" در مورد سياست خاور نزديک (WINEP) و يکي از لابي‌گران برجسته اسرائيل در واشنگتن ، انتخابات را به طور کامل رد نکرد.

روحاني پيروز انتخابات شد. ناگهان حزب جنگ آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی مجبور شدند با رئيس جمهوري که تخصص اصلی او امنيت ملي و برنامه هسته‌اي است، مواجه شوند.

رئيس جمهور منتخب ایران در تلويزيون ملي اعلام کرد براي ايران امکانپذير است که برنامه هسته‌اي خود را حفظ کرده و با غرب نیز مذاکرات مسالمت آمیز داشته باشد. حزب جنگ، اسرائيل و منافقين فراری از روي کار آمدن روحاني وحشت کرده اند و تلاش کثيفي عليه او را شروع کرده اند.
حتي مجاهدين خلق (منافقين) هم که اواخر سال گذشته نامشان از فهرست سازمان هاي تروريستي آمريکا حذف شد و به دليل ارتکاب جنايات و خيانت به کشور در بين ايرانيان جايگاهي ندارند وارد ميدان شده اند .
اخيرا خلاصه اي از اسامي اعضاي حزب جنگ و لابي اسرائيل را که سعي کرده اند انتخاب روحاني را بي معني و غير موثر قلمداد کنند، منتشر شد.
و البته هيچ کس نمي تواند تبحر و مهارت بنيامين نتانياهو را در دروغ پردازي و رجزخواني عليه ايران، ناديده بگيرد. او تلاش دارد انتخاب روحاني را مسئله اي بي ارزش و غيرمهم جلوه دهد و يکي پس از ديگري اطلاعيه هشدار صادر مي کند.
انتخاب روحاني نتانياهو را بسيار نگران کرده است. او ناگهان مدعي شد که ايران به دنبال دستيابي به 200 کلاهک هسته اي است. اما چرا 200 کلاهک؟ شايد چون اسرائيل خود 200 کلاهک هسته اي دارد، بنابراين 200 اولين رقمي است که به ذهن نتانياهو آمده است. او در اظهاراتی مغرضانه گفته است : "بياييد خودمان را گول نزنيم، جامعه بين الملل نبايد در تمايلات و آرزوها گرفتار شده و براي کاهش فشارها از روي ايران وسوسه شود. ".
اين رنجش حتي به روزنامه آهارتص نيز رسيد. اين روزنامه نوشت؛ "انتخاب رئيس جمهور جديد ايران گزينه نظامي اسرائيل عليه ايران را حداقل يکسال ديگر به تعويق انداخت".
در این میان بسیاری از رسانه های آمریکایی و اسرائیلی باز هشدارهای معرضانه خود را تکرار کرده اند .
مدیر موسسه واشنگتن می گوید : من هرگز به اوباما اعتماد ندارم که در قبال ايران و خاورميانه بهتر از جورج بوش باشد، زيرا سياستهاي امپرياليستي ايالات متحده در قبال منطقه مستقل از رئيس جمهور آن است و اوباما قطعا در برخورد با ايران بدتر از جورج بوش بوده، جنگ اقتصادي و علاوه بر آن حملات سايبري عليه زيرساخت هاي ايران به راه انداخته است.
اين تحليل گر سياسي در پايان با تمجيد از رئيس جمهور منتخب مي نويسد، ايراني ها به زودي متوجه خواهند شد که رئيس جمهوري دارند که مسائل هسته اي را خوب مي داند و خواهان رابطه با غرب است، در عين حال حافظ منافع حياتي ايرانيان است.












برچسب ها: آمریکا ، ایران ، روحانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.