سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

سمپاشي افت سن در سطح 164 هکتار از مزارع گندم وجو

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سطح 164 هکتار از مزارع گندم و جو که در مسیر بازگشت نسل جدید آفت سن مادر به اماکن تابستان گذرانی قرارداشت و این آفت با جمعیت بسیار زیاد تجمع پیدا کرده بود سمپاشي شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 مهندس شهريار قاسمي افزود: سمپاشي انجام شده با هدف کاهش جمعیت سن بازگشتی به اماکن بوده و در روستاهای کهرار موقوفه،گاوشان،هفت چشمه،دوکانه و سانبل درود فرامان؛ با بکارگیری 5 دستگاه سمپاش و مصرف 82 لیتر حشره کش دلتامترین مبارزه صورت گرفته است.

مهندس  قاسمی در ادامه گفت: سن غلات یکی از آفات مهم گندم و جو در سطح شهرستان کرمانشاه میباشد و در صورتیکه کنترل مناسبی روی این آفت اعمال نگردد می تواند خسارت کمی و کیفی زیادی به محصولات تولیدی وارد نماید .

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه در خصوص آفت سن گندم گفت:اين گونه مهم ترين آفت مزارع گندم و جو استان و شهرستان کرمانشاه به شمار مي آيدکه سطح مبارزة شيميايي با سن گندم در 25 سال اخيرروند فزاينده اي داشته است.

وي در پایان گفت:  تخريب مراتع و توسعة ديم زار ها خصوصآ در غرب كشور از مهم ترين دلايل گسترش مناطق انتشار و طغيان سن گندم در سال هاي اخير بوده است و مهم ترين عامل افزايش جمعيت و طغيان سن گندم در 25 سال اخير، تخريب مراتع( خصوصآ در ديم زارهاي كشور) و كشت گندم و جو در مراتع تخريب شده بوده است و اين كار در افزايش وزن، افزايش ميزان تخم ريزي و تبديل سن هاي ساكن مراتع به سن هاي مهاجر، موثر بوده است./س

 

برچسب ها: سم ، افت ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.