سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحريم،صنعتگران را از اتکا به درآمدهاي نفتي نجات داد/غلبه بر محدوديت‌ها با توسعه بخش معدن

معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه شرايط سخت تحريم صنعت‌گران را از اتکا به درآمدهاي نفتي نجات داد گفت: غلبه بر تحريم ها با توسعه‌ بخش معدن و استفاده از ظرفيتها امکان پذير مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،محمدرضا رحيمي امروز در مراسم همايش روز ملي صنعت و معدن تصريح کرد: به موجب اعمال تحريم‌ها و محدوديت‌هاي بين‌المللي، شرايط سختي براي فعاليتهاي صنعتي به وجود ‌آورد  اما موجب شد صنعت‌گران دست از درآمدهاي نفتي بشويند و در عرصه تحول صنعتي و معدني دست به کارهاي شايسته تقدير بزنند.

وي در ادامه در واکنش به سخنان رئيس خانه صنعت و معدن مبني بر ايجاد آشتي ملي در کشور گفت: ما هم اکنون نياز به آشتي ملي نداريم چرا که در آشتي ملي به سر مي‌بريم و پيشرفتهاي علمي و صنعتي نشان دهنده اين امر است.

رحيمي در خصوص آشتي با ساير ملتهاي جهان گفت: ما با کسي دشمني نداشته اما دنيا ما را تحريم کرده و اين تنها به بهانه دست‌يابي به فناوري هسته‌اي است و دليل اصلي آن پيشرفتهاي علمي در همه عرصه‌ها مي‌باشد.

وي با تاکيد بر اينکه اين پيشرفتها هرگز متوقف نمي‌شود گفت: در کشورما کسي به دنبال ساخت بمب هسته‌اي نيست و روزي مي‌رسد  که جهان تسليم پيشرفت‌هاي ما شود.

معاون اول رئيس جمهور در ادامه با تقدير از عملکرد مناسب وزارت صنعت در اين شرايط سخت اظهار داشت: در اين مدت تمام مشکلات تحريم و محدوديتهاي بين‌المللي بر دوش اين وزارتخانه بود اما با اين وجود در بيشتر رشته‌هاي صنعتي رشد توليد داشته‌ايم.

وي با اشاره به اهميت بخش معدن خاطر نشان کرد: اين بخش مي‌تواند چاره ساز تحريم‌ها باشد و بايد با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري مناسب از ظرفيتهاي موجود در اين بخش به نحو احسن استفاده شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحریم ، ملی ، آشتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.