سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي در مراسم روز ملي صنعت و معدن :

اگر "آشتي ملي" در ايران وجود نداشت اين‌همه پيشرفت حاصل نمي‌شد

معاون اول رئيس‌جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران نيازي به آشتي ملي ندارد، چرا که هم‌اکنون دوستي و صميميت و برادري در اين کشور حاکم است و اگر اينطور نبوداين همه پيشرفت ، توسعه و دستاورد حاصل نمي‌شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور ظهرامروز (دوشنبه) در مراسم روز ملي صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبريک دهم تير، روز ملي صنعت و معدن اظهار داشت: در دولت دهم دوکارگروه ويژه توسط رئيس‌جمهور تشکيل شد که يکي کارگروه ويژه توسعه کشاورزي و ديگري کارگروه توسعه بخش معدن بود.
 
معاون اول رئيس‌جمهور ادامه داد:مصوبات کارگروه ويژه کشاورزي توانست رونق تازه‌اي در بخش کشاورزي ايجاد کند و کارگروه معدن نيز با اختصاص بودجه‌هاي مناسب تحولات بسيار بزرگي را در اين بخش ايجاد کرد.
 
رحيمي همچنين با قدرداني از زحمات و تلاشهاي مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت و همکاران وي در اين وزارتخانه پراهميت خاطرنشان کرد: ادغام دو وزارتخانه بازرگاني و صنايع و معادن در شرايطي انجام شد که با تحريم دشمنان و اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها مواجه بوديم که در اين شرايط اگر اقدامات اين وزارتخانه تنها به اداره امور خود محدود مي‌شد خرده و سرزنشي بر او وارد نبود اما با تلاشهاي شبانه‌روزي و زحمات فراوان غضنفري دستاوردها و تحولات بزرگي در بخش صنعت، معدن و تجارت در کشور شکل گرفت.
 
معاون اول رئيس‌جمهور اضافه کرد: در دولت احمدي‌نژاد هيچکس به اندازه وزير صنعت، معدن و تجارت متحمل فشار و سختي‌هاي ناشي از تحريم‌ها و مشکلات اقتصادي نشد،اما وي با صبر، حوصله و تدبير توانست بر اين مشکلات فائق آيد.
 
معاون اول رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخنان يکي از دست اندرکاران و فعالان صنعت و معدن مبني بر لزوم شکل‌گيري آشتي ملي در کشور تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران نيازي به آشتي ملي ندارد،چرا که هم اکنون دوستي و صميميت و برادري در اين کشور حاکم است و اگر اينطور نبوداين همه پيشرفت ، توسعه و دستاورد حاصل نمي‌شد.
 
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با همه ملتهاي دنيا روابط صميمانه‌اي دارد و انقلاب اسلامي، مشي رهبر معظم انقلاب و شجاعت‌هاي رئيس جمهور کشورمان در همه کشورها شناخته شده و آرمانهاي انقلاب و امام خميني(ره) در همه دنيا طنين‌انداز است.
 
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه برخي کشورها به تأسي از آمريکا و قدرتهاي سلطه‌گر اقدام به اعمال تحريم‌هاي ناجوانمردانه عليه ملت ايران کردند، گفت: اين تحريم‌ها به بهانه اقدامات صلح‌آميز هسته‌اي دانشمندان کشورمان بود اما در حقيقت پيشرفتهاي علمي در عرصه‌هاي مختلف بود که قدرتهاي بزرگ را پريشان خاطر و نگران ساخت.
 
گفتني است دراين مراسم با حضور معاون اول رئيس‌جمهور از واحدهاي نمونه و برتر بخش صنعت و معدن با اهداي لوح سپاس قدرداني شد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.