سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

25 درصد صادرات سیمان فیروزکوه با حمل و نقل ریلی صورت می گیرد

مدیرعامل کارخانه سیمان فیروزکوه، تقویت حمل و نقل ریلی را در افزایش تولید موثر خواند و گفت: حمل و نقل ریلی فقط در 25 درصد صادرات سیمان فیروزکوه نقش دارد.

ˈمحمد مدرس خیابانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  گفت: کارخانه سیمان فیروزکوه از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن برخوردار است که تولید سال 91 آن با 29 درصد افزایش، به یک میلیون و 200 هزار تن رسید.

وی گفت: از این میزان 220 هزار تن سیمان صادر شد که پنج برابر صادرات این شرکت در سال 90 بود.

مدیرعامل کارخانه سیمان فیروزکوه تصریح کرد: عمده صادرات این شرکت به کشورهای عضو "CIS” شامل روسیه، آذربایجان و ترکمنستان است.

وی افزود: بازار کنونی سیمان کشور به گونه ای است که وارد شدن هر گونه خدشه به آن، تعطیلی واحدها را به دنبال خواهد داشت که افتتاح کارخانجات جدید سیمان نیز می تواند به آن دامن بزند؛ بنابراین صادرات سیمان از اولویت های این شرکت ها است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: شرکت سیمان فیروزکوه دومین صادرکننده سیمان به کشورهای عضو CIS پس از سیمان ˈشمالˈ است که سهم حمل و نقل ریلی در آن فقط 25 درصد است.

وی بیان کرد: اگر امسال سهم حمل و نقل ریلی سیمان به 50 درصد برسد، صادرات این شرکت به 500 هزار تن در سال افزایش می یابد.

مدیرعامل کارخانه سیمان فیروزکوه خواستار احداث یک نیم ایستگاه ازسوی راه آهن ناحیه شمال در منطقه ˈسرچمنˈ فیروزکوه به این منظور شد و افزود: تحقق این مهم سبب می شود تا برخلاف وضعیت کنونی، از تردد کامیون های حمل سیمان به محور مواصلاتی فیروزکوه- قائمشهر کاسته شده و همچنین به مزارع کشاورزان آسیب وارد نشود.

وی با انتقاد از امکانات کم بندر ˈامیرآبادˈ مازندران، یادآور شد: واگن های حمل سیمان در این بندر، درمواردی بین سه روز تا یک هفته برای تخلیه بار معطل می شوند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: این کارخانه همچنین از قابلیت صادرات 500 هزار تنی سیمان به کشور عراق برخوردار است که متاسفانه به دلیل زیرساخت های ضعیف ریلی از آن بی نصیب مانده است.

کارخانه سیمان فیروزکوه در حدود 10 کیلومتری شمال شرق این شهر واقع شده و برای 500 نفر بطور مستقیم و هزار نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.


برچسب ها: صادرات ، سیمان ، حمل و نقل ، ریلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.