سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

آمریکا قصد فریب افکار عمومی در قبال مسئله افغانستان را دارد/ لزوم هوشیاری مجامع بین‌المللی

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگرچه هر از گاهي صحبت از خروج نيروهاي نظامي می‌شود اما اين موضوع صرفا جهت فريب افکار عمومي بوده، همچنین با توجه به دستاوردهاي ناچيز و شکست‌های سنگینی که آمریکایی‌ها متحمل شدند، در رابطه با خروج از افغانستان بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند.

" محمدمحسن حميدي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات کامرون مبني بر ترک نيروهاي خارجي از افغانستان گفت: خروج نيروهاي نظامی از افغانستان مسئله‌اي نيست که به سادگي و با سرعت انجام شود چراکه حضور نظاميان  در جهت تامين منافع آمریکا و غرب است.
 
وي ادامه داد: اگرچه هر از گاهي صحبت از خروج نيروهاي نظامي می‌شود اما صرفا جهت فريب افکار عمومي بوده، همچنین با توجه به دستاوردهاي ناچيز و شکست‌های سنگینی که متحمل شدند آنها را در رابطه با خروج از افغانستان بر سر دو راهی قرار داده است.
 
حمیدی  تصریح کرد: با توجه به منافعي که غرب در افغانستان دنبال می‌کند در تلاش است اوضاع را به گونه‌اي نشان دهند که حضور نظاميان در آن منطقه ضرورت دارد و مسئله آماده‌شدن اردوي نظاميان افغان برای اداره‌ کشور دستاويزي براي به تاخير انداختن خروج نظاميان غربي است.

یک کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: پيش بيني‌ مي‌شود با خروج آنها از خاک افغانستان تنها شکل حضور آمريکا و انگليس تغيير خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، نظامیان ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.