سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيا افراد بعد از عمل جراحي قلب مي‌توانند رانندگي کنند؟

رانندگي بلافاصله پس از عمل جراحي ترميم يا تعويض دريچه‌هاي قلب و پس از ترخيص از بيمارستان کار مطلوبي نيست و پس از چند هفته بعد از بهبودي اين کار مي‌تواند انجام شود.

دکتر داود کاظمي صالح، داراي رتبه ممتاز قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افراد پس از عمل جراحي قلب (ترميم يا تعويض دريچه‌هاي قلب) هيچ جسم سنگيني را هل نداده و يا بلند نکنيد و به اين مورد مهم توجه کنيد که اشيا با وزن بيشتر از چهار و نيم کيلوگرم را به مدت 6 تا هشت هفته بعد از عمل جراحي به هيچ وجه بلند نکنيد تا سبب نشود که فشار زيادي به زخم‌هاي در حال ترميم وارد شود و نيز با بلند نکردن اشيا سنگين زمان کافي براي ترميم شکاف موجود در استخوان جناغ سينه ايجاد مي‌شود.

وي افزود: کارهاي سبک را مي‌توانيد در منزل انجام داده و براي برخي از کارها از محل سکونت خود خارج شويد.

اين متخصص متذکر شد: سه هفته اول بعد از عمل ممکن است احساس خستگي زودرس براي شما ايجاد شود اما به مرور و با سپري شدن زمان به تدريج احساس بهبودي و توان بيشتري خواهيد داشت.

وي خاطرنشان کرد: در ضمن رانندگي بلافاصله بعد از عمل و ترخيص از بيمارستان کار درستي نيست و بايد براي  اين کار چند هفته بگذرد تا به طور کامل احساس بهبودي و توانايي کنيد اما نشستن در ماشين البته با رانندگي شخص ديگر مشکل نخواهد داشت./ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۱۲:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
سلام یک ماه قبل تعویض دریچه انجام دادم ایا میتونم رانندگی کنم