سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سهمیه 8 هزار واحدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اولویت است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: سهمیه امسال استان اردبیل در بخش مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی 8 هزار واحد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد حاج‌علیزاده دیروز در جلسه کارگروه مسکن در اردبیل اظهار داشت:‌ معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل از تیرماه شروع شده و تاکنون نیز 10 درصد معرفی‌ها به بانک‌های عامل انجام شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال بتوانیم تمام سهمیه مسکن روستایی را در سال 92 به بانک‌ها معرفی کرده و بانک‌ها نیز پرداخت خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر این مطلب که تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی دو سال آینده تمامی واحدهای مسکونی روستایی باید به مرز مقاوم‌سازی کامل برسند، تصریح کرد: سهمیه شهرستان اردبیل برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در سال‌جاری حدود یک‌هزار و 360 واحد است.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: سهمیه شهرستان‌ها نیز معرفی شده و قرار است تا پایان تیرماه با توافق بنیاد مسکن و بانک‌های عامل انعقاد قرارداد صورت بگیرد تا پرداختی‌ها به سرعت انجام شود.

وی افزود: مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از اولویت‌های جدی دولت نهم و دهم بوده که به اندازه تمام دولت‌های گذشته کار عمرانی و اجرایی در این هشت سال صورت گرفته است که نباید این فعالیت‌ها مورد غفلت واقع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین از بازسازی 400 واحد مسکن روستایی تخریب شده بر اثر سیل اخیر در مشگین‌شهر خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر بانک‌های کشاورزی، تجارت، صادرات و ملی دارای سهمیه پرداخت تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی هستند که باید به موقع اقدام شود تا تأخیری در آنها به وجود نیاید.

حاج علیزاده گفت:‌ در حال حاضر بیش از 65 درصد مساکن روستایی با برخورداری از تسهیلات مناسب و واگذاری سفته زنجیره‌ای به بانک‌ها به عنوان تعهد به مرز مقاوم‌سازی واقعی رسیده‌اند که حتی در برابر زلزله‌های بالاتر از پنج ریشتر توان و قدرت مقاومت و ایستایی دارند.

وی  افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن مناطق مختلفی از استان به ویژه اردبیل، نیر، مشگین‌شهر و همچنین شهرهای جنوبی استان اردبیل اولویت‌ها در این مناطق بوده اما با توزیع عادلانه اعتبارات سعی کردیم در مناطق مختلف این اقدام و حرکت را به یک سرانجام واقعی برسانیمب/.

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.