سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

صنعت گردشگری توسعه همه جانبه اردبیل را رقم خواهد زد

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: صنعت گردشگری و توجه جدی به این صنعت می‌تواند بستر توسعه همه جانبه این صنعت پر‌در‌آمد را حتی فراتر از تصور رقم بزند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری دیروز در مراسم افتتاح اولین شعبه بانک گردشگری در اردبیل اظهار داشت: این بانک با شعار «فراتر از مرز‌ها» چهره‌ای متفاوت‌تر از سایر مجموعه‌های بانکی پیدا کرده به طوری که امروز مفتخر است در استان اردبیل که قطب گردشگری کشور است فعالیت این مجموعه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام سرداری با اشاره به تاریخچه پیدایش بانک و بانکداری در جوامع بشری خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه بشر موجودی اجتماعی است در کهن باستان نیازمند مبادلات و معاملات سریع بود که بر همین اساس برای سهولت کار خود در امر مبادلات توانست پول را اختراع کند تا بتواند تمام مبادلات خود را بر پایه پول و دیگر اسناد بانکی انجام دهد.

وی گفت: در تکامل روند پیشرفت جامعه بشری، بشر به این فکر افتاد تا به جای پول از وسیله اعتباری دیگر نظیر سفته، چک و امروزه نیز کارت‌های الکترونیکی برای انجام مبادلات استفاده کند تا خطرات و آسیب‌های احتمالی و نگرانی‌ها از بابت ناامنی تبادل پول نقد به حداقل برسد.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: در عصر معاصر خدمات الکترونیکی بانک‌ها بهشت گسترده و متنوع شده که همه آنها به خاطر بالا بردن امنیت مبادلات بانکی و رد و بدل شدن سهل و راحت وجوه مردم است که بدون خدشه به امنیت پول مردم به راحتی می‌توانند از این سیستم بانکداری نوین استفاده کنند.

سرداری تصریح کرد: بانک گردشگری نیز با تاسی به اصل 44 قانون اساسی و تمر‌کز‌زدایی فعالیت‌های دولتی فعالیت خود را آغاز کرده تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای دقیق اصل 44 این بانک یاریگر دولت و نظام در توسعه و ترقی بخش‌های مختلف به ویژه توسعه صنعت گردشگری به صورت تخصصی باشد.

رئیس شورای شهر اردبیل مرزی بودن استان اردبیل را یک مزیت برشمرد و ادامه داد: از این مزیت نیز می‌توان در توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعتی، معدنی، اقتصادی و گردشگری داخلی و خارجی بهترین استفاده را کرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، صنعت ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.