سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهداف فعالیت ها و اقدامات قطر علیه دولت سوريه

پایگاه خبری و تحلیلی " آسیا تایمز " در جدیدترین مقاله خود به بررسی وضعیت و اقدامات قطر در میان گروه به اصطلاح " دوستان سوریه " می پردازد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تحليلي "آسيا تايمز"؛ قطر 3 ميليارد دلار بودجه را صرف ایجاد آشوب و دامن زدن بر بحران سوریه کرده است . حتي امير قطر "احمد بن خليفه " از سمت خود استعفا داد و به نفع  پسرش "تميم بن احمد" از سلطنت كناره گيري كرد. اما دولت سوریه همچنان قدرتمندانه اوضاع سوریه را تحت کنترل خود دارد . 

قطر مبالغ هنگفتي را براي تسليح مخالفان سوري صرف كرده است از خريد هر گونه سلاحی از انبارهاي ليبي گرفته تا اجناس جديد از كرواسي و توزيع آن توسط نيروهاي تركيه. 

"دوحه" مانند جنگ ليبي، مدرسان مجرب"نيروهاي ويژه قطري" را به خاك سوريه گسيل كرده تا به نيروهاي شورشی سوري را آموزش دهند. اما آنها بجاي اينكه اهل قطر باشند، پاكستاني هستند!

لازم به گفتن نيست كه اين افراد در مدرسه "مجاهدين" در سال 1980 و "طالبان" 1990 آموزش ديده اند. همه مي دانيم كه از اين دست آموزان چه بر مي آيد. سوريه هم اكنون افغانستان دوم است. اما اين بار اعضاي جهادي پس از جنگ عراق فولاد آب ديده شده اند و جناياتي همچون بمب گذاري هاي انتحاري، سر بريدن و خوردن جگر و روده بي گناهاني كه ظالمانه كشته اند، از آنها بر مي آيد.

جاي شكي نيست كه تمام مخالفان سوري اجير شده و مزدوران خارجی هستند كه معمولا ماهيانه 1300 دلار از قطر حقوق مي گيرند. 1000 دلار هم به هنگام عمليات هاي ويژه دريافت مي كنند. برخي از آنان نيز شغل دوم دارند. آنها به بارگزاري ويديو هايشان در سايت "يوتیوب" و دیگر شبکه های اجتماعی مشغول اند.سفارت سوريه در قطر بسيار جالب است و از همين افراد تشكيل شده است. هسته مركزي مخالفان با لابي، 22 عضو "ليگ همكاري شوراي خليج فارس" وادار به انتقال قدرت سوريه به سردمداران خود نمودند.

با بر سر كار آمدن امير جديد قطر اين سوال مطرح است كه تسليح بي پايان مخالفان، تزريق مبالغ هنگفت، لابي هاي فشرده و پوشش سياسي به نفع اين كشور خواهد بود؟

روابط نزديك قطر با سردسته افراطيان فرقه اي الجزيره "شيخ يوسف القرضاوي" با هدف همكاري عليه علويان وشيعيان بر هيچ كس پوشيده نيست. همچنين سياست خارجي قطر مستقيما از واشنگتن فرمان مي گيرد. اما نكته اينجاست كه احتمالا قطر، اوباما را متقاعد به همراهي با سياست "اخوان المسلمين" نموده و يا "تميم" طالبان را براي تاسيس دفتري در دوحه قانع كرده ويا اين پيشنهاد مستقيم دولت اوباما بوده است.

هنوز مشخص نيست كه قطر بر مداخله در جنگ سوريه ادامه خواهد داد يا نه. هم اكنون همگان مي دانند سازمان "سيا" محموله هاي بزرگي از سلاح هاي پیشرفته را در اردن تخليه نموده تا آنها را در دسترس مخالفان سوري قرار دهد. اردن و امارات در خط مقدم مستقر خواهند شد در حاليكه عربستان محموله هاي سلاح قابل حمل ضد-هوايي را تامين خواهد نمود. قطر نيز تعداد اندكي از مخالفان را تجهيز خواهد كرد. براي درك دقيق از اتفاقات آينده بايد تا ماه آگوست و حملات مخالفان به دمشق منتظر ماند.  
برچسب ها: قطر ، سوریه ، آخر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.