سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدرضا لطفی:

"چه خوبه كه برگشتی " توجیه پذیر نیست

" چه خوبه که برگشتی‌" از آن دست کارهایی است که به هیچ عنوان با بیان توجیهات، پرونده کاری مهرجویی را نجات نمی دهد.

محمدرضا لطفی، منتقد سینمای ایران در خصوص گفته هاي داریوش مهر جویی در مورد ساخت " چه خوبه که برگشتی" به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی " چه خوبه که برگشتی " یکی از ضعیف ترین آثار تولید شده در پرونده کاری داریوش مهر جویی است و زمانی که فیلمی روی پرده سینما می رود دیگر هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.
 
 
وی افزود:"چه خوبه که برگشتی" از آن دست از فیلمهایی نبوده که به لحاظ زمان و بودجه از موقعیت خوبی بر خوردار نباشد و با وجود سرمایه گذاری چون " کانون ایران نوین" این فیلم، فیلم فقیری نبوده است.
لطفی تصریح کرد: "مهرجویی" یکی از کار گردانانی است که بسیار در حوزه سینما کار کرده و با سیستم آن به خوبی آشنایی دارد و این گونه بیانات در
خصوص اجبار در ساخت، حرفی غیرحرفه ای و ناشایسته است.
وی اظهار داشت: " بهرام بیضایی " و " ناصر تقوایی" از آن دست کار گردانانی هستند که در زمان تولید فیلمی اگر احساس کنند فیلم در مسیر درستی هدایت نمی شود و جذابیتهای لازم را ندارد و پروژه را متوقف می کنند و اعتبار خود را با تولید فیلمی نازل زیر سوال نمی برند.
وی در خصوص"مهرجویی" بیان کرد:"داریوش مهرجویی" با ساخت این فیلم نشان داد که به مرحله تکرار رسیده ونیازمند قدری تأمل است.
لطفي ادامه داد: مهرجویی با ساخت " چه خوبه كه برگشتی " قصد تکرار خاطره " اجاره نشین ها"  را در قالب طنز داشته که متأسفانه با شکست روبرو شد و در حال حاضر کارگران قصد توجیه کار خود را دارد.
وی در خصوص کارگردانی " وودی آلن" عنوان کرد: وودی آلن " یکی از آن دست کارگردانانی است که سینماو بدنه آن را به خوبی می شناسد و آثار تولید شده آن بطن جامعه را در بر می گیرد، شاید امروزه آثارش همچون گذشته با طراوت و شاداب نباشد اما همچنان پر انگیزه و مورد توجه مخاطبان فیلم می سازد.
 
اين منتقد خاطر نشان کرد: مهرجویی با ساخت چنین فیلمی به مخاطبان این را به اثبات رساند که تاریخ مصرفش به اتمام رسیده است./ص
برچسب ها: فیلم ، سینما ، مهرجویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.