سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عريقات: مذاکرات جان کري با عباس بي نتيجه بود

"صائب عريقات" در اظهاراتی خاطرنشان کرد مذاکرات جان کري با عباس بي نتيجه بوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین ؛ صائب عريقات مسئول مذاکرات سازش در تشکيلات خودگردان فلسطيني تاييد کرد که مذاکرات جان کري وزير امور خارجه آمريکا با محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان براي از سرگيري مذاکره با اسرائيل، دستاورد قابل توجهي نداشته است.

همچنین جان کري وزير امور خارجه آمريکا که امروز به سفر خود به منطقه خاورميانه پايان داد اعلام کرد در این باره گفته است به پيشرفتي واقعي دست يافتيم ولي براي دستيابي به صلح بايد تلاش بيشتري انجام دهيم. 

کري به خبرنگاران گفت: ما مباحثات بسيار مثبت و مهمي در چند روز گذشته داشتيم و معتقديم به پيشرفت هاي واقعي دست يافتيم اما مواردي وجود دارد که نيازمند تلاش هايي بيشتر است. اظهارات کري بعد از نشستي دو ساعته با محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين بيان شد.

ترديد زيادي درباره موفقيت وزير امور خارجه آمريکا در متقاعد کردن دو طرف به توافق درباره راه حل دو کشور مستقل وجود دارد. سه نشست کري با عباس و سه نشست وي با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل انتظارات را درباره متقاعد کردن آنها براي ازسرگيري گفتگوها افزايش داده است. 

عباس در گذشته اعلام کرده است درصورتيکه اسرائيل شهرک سازي را در زمين هاي اشغالي متوقف نکند يا مرزهاي سال 1967 را نپذيرد با اين رژيم وارد مذاکره نمي شود.اظهارات کري در حالي بيان شد که عزام الاحمد يکي از مقامات جنبش فتح عباس نسبت به اين گفتگوها خوشبين نيست.

وي بامداد روز يکشنبه به راديو صداي فلسطين گفت هيچ پيشرفتي در تلاش هاي کري درباره درخواست فلسطيني ها مبني بر توقف شهرک سازي اسرائيل در اراضي اشغال شده، به رسميت شناختن مرزهاي سال 1967 و آزادي 103 زنداني فلسطيني که از قبل از توافقنامه اسلو در اوائل دهه 90 در زندان هاي اسرائيل به سر مي برند حاصل نشده است.

برخي مقامات فلسطيني مي گويند اگر اسرائيل اين زندانيان را آزاد کند عباس براي بازگشت به پاي ميز گفتگوها حداقل براي چند ماه متقاعد خواهد شد.احمد گفت: عباس به کري گفته است که از ادامه تلاش هاي او حمايت مي کند اما ما نمي توانيم تا ابد منتظر بمانيم. 


برچسب ها: عریقات ، عباس ، کری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.